Post Reply 
Summer campaign
Tiamat Offline
Senior Member

RE: Summer campaign
Update:

Tristan kan als we niet in H-sum spelen.

Mel, Arik en Jelte hebben H-sum als locatie.

Jelte heeft locatie op Maandag, maar Arik kan niet op maandag

Jelte, Arik en Mel kunnen op dinsdag, maar dan zitten we zonder locatie.

Donderdag kan met locatie als B-right naar de Donderdag verplaatst, maar is lastig te coordineren en niet ideaal voor Arik.

Conclusie: dinsdag als we een locatie kunnen vinden anders moet het maandag of donderdag.
17-04-2017 21:08:59
Find all posts by this user Quote this message in a reply
SageGenesis Offline
Moderator

Ik kan donderdag waarschijnlijk wel, afhankelijk van locatie.

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
17-04-2017 22:30:23
Tiamat Offline
Senior Member

Status update:

Robin nog eenmaal lief aankijken—in progress. Dan andere mogelijkheden onderzoeken. Daarna Tristan lief aankijken. Daarna character creation.
(This post was last modified: 19-04-2017 09:04:29 by Tiamat.)
19-04-2017 09:02:24
Tiamat Offline
Senior Member

(19-04-2017 09:02:24)Tiamat Wrote:  Status update:

Robin nog eenmaal lief aankijken—in progress. Dan andere mogelijkheden onderzoeken. Daarna Tristan lief aankijken. Daarna character creation.

Status update:

Donderdag is vervallen als optie.

19-04-2017 14:52:47
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Robin is lief aangekeken. Resultaat is positief.

Consider me in, locatie en al.

Omdat het om de dinsdag is moeten we wel even afstemmen met The Other Tuesday At Robin, maar dat komt vast goed Smile

robindevoh.com - NaNoWriMo prep & onwards, writin's the main topic.
19-04-2017 17:03:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Tiamat Offline
Senior Member

Jeej! Grin

Update:

We spelen op even/oneven dinsdagen bij en met Robin, met Mel, met Arik en met een uitgehongerde Jelte. Tristan is waarschijnlijk een nee omdat het in H-sum is, maar ik zal het hem nogmaals vragen.

Betreffende char creation:

Ik wil graag een party van individuen die om wat voor reden dan ook op zoek willen naar een legendarische schat. Het zou fijn zijn als ze al iets van een band hebben.

Setting locatie is faux-Persia net na de bezetting/verwoesting van Persepolis van Alexander de Grote of het MO net na een succesvolle kruisvaart. Jullie characters kunnen een combinatie zijn van faux-Eastern locals en faux-European outsiders. Jullie characters hebben al wat meegemaakt want jullie beginnen op 3e level.

Mijn voorstel is voor ability scores 4d6 drop lowest in order te doen. Spelers die een heel sterke voorkeur hebben voor een bepaald type class—ik kijk naar Robin—mogen een ability wisselen.

Jullie kunnen je uitrusten voor de expeditie in een grote stad. Denk wat je voor zo'n expeditie denkt nodig te hebben. Denk ook aan eventuele npc hirelings.
(This post was last modified: 19-04-2017 22:20:32 by Tiamat.)
19-04-2017 22:19:30
SageGenesis Offline
Moderator

Hebben we enig idee over wat ons te wachten staat bij deze expeditie? Grote van de schat, afstand, terrein en klimaat, locale bevolking en/of monsters?

Enige restricties op PHB-opties? Races, classes, feats, spells, of andere dingen die niet in de stijl passen of zo? (Ik ga er van uit dat non-PHB opties per definitie verboten zijn.)

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
19-04-2017 22:42:11
Tiamat Offline
Senior Member

(19-04-2017 22:42:11)SageGenesis Wrote:  Hebben we enig idee over wat ons te wachten staat bij deze expeditie? Grote van de schat, afstand, terrein en klimaat, locale bevolking en/of monsters?

Enige restricties op PHB-opties? Races, classes, feats, spells, of andere dingen die niet in de stijl passen of zo? (Ik ga er van uit dat non-PHB opties per definitie verboten zijn.)

Alle PhB classes en races zijn iig toegestaan; die passen we wel in de setting. Multi-classing: nee, tenzij. Feats waarschijnlijk alle, maar ik heb een wenkbrauw opgetrokken bij crossbow expert en polearm master. Weet nog niet of mijn wenkbrauw weer naar beneden gaat.

Edit: mbt de schat, weet je wat er in de eerste post van deze thread staat. Afstand: 2 weeks of travel.
(This post was last modified: 19-04-2017 23:35:23 by Tiamat.)
19-04-2017 23:20:26
SageGenesis Offline
Moderator

(19-04-2017 23:20:26)Tiamat Wrote:  ik heb een wenkbrauw opgetrokken bij crossbow expert en polearm master. Weet nog niet of mijn wenkbrauw weer naar beneden gaat.

Niet geheel onbegrijpelijk, daar zijn leuke combos mee te maken.

19-04-2017 23:45:55
Tiamat Offline
Senior Member

Ik twijfel over combinaties crossbow expert en sharpshooter. Ook omdat het de hand crossbow tot het beste wapen bombardeert. Ik zie liever minder renaissance wapens. Polearm master en sentinel lijken individueel leuk, maar niet zozeer in combinatie. Polearm master met eenhandige staff is lame. It probably doesn't matter all that much, but some minor nerfs might result in less cookie cutter builds.

Ik overweeg: 1) sharpshooter alleen voor bogen toe te staan (of hand crossbows uit de setting te houden); 2) Polearm Master alleen met twee-handige wapens toe te staan en sentinel en polearm master mutually exclusive te maken; of 3) het grotendeels te laten as is.

The max shapechange HD of moon druids might be 1/2 at level 3; 1 at level 4 and as normal from level 5.

Edit: this probably doesn't matter a whole lot unless we play with variant human.
(This post was last modified: 20-04-2017 11:46:21 by Tiamat.)
20-04-2017 08:52:11
SageGenesis Offline
Moderator

Ik denk dat de meesten hier geen eens weten van die "cookie cutter builds". En de allerbeste instant-win is nog altijd door gewoon "wizard" op je sheet te schrijven. Wink

Anyway, ik zou zelf hand-crossbows uit de setting laten, al was het maar vanwege het kruisvaard-tijdperk.

Wanneer wil je chargen doen? Op de eerste sessie of klaar zijn daarvoor? Op de sessie is iedereen er, maar kost het wel een avond van een gelimiteerde hoeveelheid.

20-04-2017 15:04:52
Tiamat Offline
Senior Member

(20-04-2017 15:04:52)SageGenesis Wrote:  Ik denk dat de meesten hier geen eens weten van die "cookie cutter builds". En de allerbeste instant-win is nog altijd door gewoon "wizard" op je sheet te schrijven. Wink

Anyway, ik zou zelf hand-crossbows uit de setting laten, al was het maar vanwege het kruisvaard-tijdperk.

Wanneer wil je chargen doen? Op de eerste sessie of klaar zijn daarvoor? Op de sessie is iedereen er, maar kost het wel een avond van een gelimiteerde hoeveelheid.

1) hand X-bow uit de setting, omdat ze niet passen; 2) polearm mastery enkel tweehandig; en 3) polearm mastery en sentinal zijn mutually exclusive tot 8ste level—kan sowieso niet eerder zonder variant humans toe te staan.

Ik zit te denken aan een sessie 0, maar we hebben inderdaad maar beperkte sessies.
(This post was last modified: 20-04-2017 15:21:20 by Tiamat.)
20-04-2017 15:18:37
SageGenesis Offline
Moderator

(20-04-2017 15:18:37)Tiamat Wrote:  Ik zit te denken aan een sessie 0, maar we hebben inderdaad maar beperkte sessies.

Het is maar een idee, maar er bestaan tegenwoordig vrij betrouwbare online rollers. Men kan stats gooien en linken en dan kunnen we via forum bespreken wie we zijn, classes afstemmen, etc.

Bijvoorbeeld:
http://orokos.com/roll/508290

Ik heb een Orokos account (gratis, easy) en dat betekent dat je op naam of campaign kan klikken en alle rollen terugzien. Als ik tien keer stats generate en er maar 1 van link, kan je dat terugzien door op mijn account naam te klikken en mijn roll history te bekijken. Heeft dus weinig zin om vals te spelen met stats. (Daar zijn we overigens ook wel een beetje te oud voor, vind ik.)

Anyway, het is maar een optie. Samen zijn heeft ook voordelen, maar nu weet men dat dit ook mogelijk is.

(Full disclosure: ik ben sowieso geen fan van random stat-gen. Mazzel hebben op 1 moment zou niet moeten betekenen dat je voor eeuwig betere mazzel hebt de hele campaign, of bepalen wat je wel en niet mag spelen. Dat werkte in old school D&D toen er nog maar 3 of 4 classes waren en je stats weinig deden, nu niet zo heel erg goed meer. Maar voor een tijdelijke zomer-game maakt het niet zoveel uit.)

20-04-2017 15:38:19
JLT* Offline
Posting Freak

Leuk Smile Dice roll

Ik heb alleen niet de volledige campaignnaam gebruikt en dan werkt het niet helemaal ideaal ^_^

"I think I'll have seconds.."

-Chronomangor; Eater of Time. ∞
(This post was last modified: 20-04-2017 19:38:03 by JLT*.)
20-04-2017 19:37:36
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
JLT* Offline
Posting Freak

These stats would get me a classic Dwarf warrior looking for gold, right?

20-04-2017 19:46:03
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Goddammit.

http://orokos.com/roll/m-rockvoh

20-04-2017 21:38:29
JLT* Offline
Posting Freak

Well, I have an idea for a char.

I could post it, or wait for a session 0?

20-04-2017 21:44:07
Tiamat Offline
Senior Member

I completely agree that rolling for stats is a terrible procedure, even more so for 5e. However, given the old-school nature of this adventure, I thought we should try this for once. I am afraid that it might turn out to be completely unfun for those eclipsed by their better-off peers. That said, your character might not last anyway. What I hope is that you're willing to roll with it. Take the bad in whatever way it comes, including at char-gen.

I'll allow the orokos system as a valid way of chargen. I do want to set some rules though.

I also want to make clear that there may be some house rules that might affect your character. These may come in after char gen and are not personal. For example I'll disallow the aid action by familiars because it's boring.

These scores are great, but I wanted to do this in a slightly more ordered fashion. Now I don't know if I should LOL
(This post was last modified: 20-04-2017 21:57:00 by Tiamat.)
20-04-2017 21:53:25
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Hey, I'm obiously not married to dex 5. I just thought it'd be fun to try orokos out :')

20-04-2017 22:00:34
Tiamat Offline
Senior Member

This is chaos. I'd like to propose a system and I hope I am not too late Wink

If you want to use ocros:

1) Make an account
2) Generate a test character:
-campaign name: summerlovin
-description: test roll
- roll 6#4d6k3
3) Look at the great scores and cry—this is not your character, but your older brother/sister
4) Link to this forum and get the green light from me for rolling your actual character
5) Generate your actual character:
-campaign name: summerlovin
-description: chargen
- roll 6#4d6k3
6) Cry at this mongrel affront to nature
7) generate the rest of your character
20-04-2017 22:04:56
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Wait, I'm not sure what part of that list is joking and what part isn't Tongue

20-04-2017 22:16:07
Tiamat Offline
Senior Member

Just go through the list as it has been ordained.

Today, I'll be around till 12.00 pm the latest. Wink
(This post was last modified: 20-04-2017 22:34:23 by Tiamat.)
20-04-2017 22:19:02
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Alrighty, test roll: http://orokos.com/roll/508412

20-04-2017 22:32:53
Tiamat Offline
Senior Member

Those are expected awesome scores Tongue

Go ahead!
(This post was last modified: 20-04-2017 22:35:18 by Tiamat.)
20-04-2017 22:35:06
voh Offline
Grandmaster Yogurt

chargen: http://orokos.com/roll/508413

20-04-2017 22:37:22
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 5 Guest(s)
float: right;