Post Reply 
Meningen gevraagd ;-)
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Meningen gevraagd ;-)
Ik heb een paar meningen nodig, en daar zijn wij collectief heel goed in, dus ik dacht ik gooi het in de groep ;-)
Onze uitgeverij organiseert het eerste weekend in november een Thriller Fest, waarbij zo'n 10 Britse thrillerauteurs (Nicci French, Sophie Hannah, R.J. Ellory, S.J. Watson, Peter James en anderen) naar Nederland, specifiek Eindhoven, komen. Thrillerfans die dat bezoeken kunnen kaartjes kopen voor een aantal combinatieprogramma's. Wij vragen ons echter wat voor geld 'men' daarvoor overheeft. Wat zouden jullie over hebben voor een programma dat eruit ziet als volgt:

1. Dagprogramma. Van 10 tot 18 u. Paneldiscussies met publieksdeelname, signeersessies, 'meet and greets'. Inclusief thee & koffie, lunchbuffet en borrel (ws 2 drankjes). Wat zou je hiervoor willen betalen?

2. Dag- en avondprogramma. Alles van 1. plus een diner (een van de auteurs is je tafelheer/-dame) plus thrillerpubquiz (de auteurs zijn team captains). Daarna gezellig nakletsen met een drankje. Wat zou dat mogen kosten?

3. Dag- en avondprogramma + overnachting & zondagactiviteit in Eindhoven. Alles van 1+2, plus een overnachting in een Eindhovens hotel en de volgende dag (zondag) gratis toegang in een museum naar keuze of een andere activiteit (details nog niet bekend). Hoeveel zou je hiervoor over hebben?

Daarmee niet de vraag of júllie persoonlijk zouden willen gaan (hoewel jullie zeker welkom zijn natuurlijk ;-) ) maar puur wat voor bedrag daar redelijk voor zou zijn. Alvast dank voor jullie hulp Smile

"MacGyver" is the equivalent of Vulcan vintage human horror television.
01-07-2013 08:44:53
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Jazzper-11 Offline
Posting Freak

RE: Meningen gevraagd ;-)
Ik zou zeggen:
1. €20-€30
2. €60-€70
3. €110-€120
Ik zou dit zeggen zonder er heel veel over na te denken.

World's biggest squirrel!
01-07-2013 09:14:20
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Dank Smile En heel veel nadenken hoeft ook niet, volgens mij beslissen de meeste mensen toch in een split second of ze zoiets zouden willen doen. Tenzij het een gevestigd iets is, als een Llowlands, en mensen blind kaarten kopen omdat ze weten dat het toch wel goed gaat. Of denk ik dan verkeerd?

01-07-2013 10:35:29
voh Online
Grandmaster Yogurt

Nee hoor, dit is iets wat buiten de 'dit jaar weer?' mentaliteit valt, dus dat schat je redelijk in.

Ik vind Jasper's prijzen niet verkeerd ingeschat.

robindevoh.com - NaNoWriMo prep & onwards, writin's the main topic.
01-07-2013 11:27:20
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
(me) Melchior Offline
Posting Freak

ik zou net iets hoger schatten, +10+15+20

vragen de auteurs normaal gesproken ook entree bij meet n greet / signeer sessies?

Licensed.
01-07-2013 12:30:42
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Bij signeersessies niet, dat is puur promotie in de hoop dat je het boek koopt en meteen laat signeren, meet n greets worden vaak georganiseerd als 'prijs' bij een prijsvraag oid, dus dat kun je dan winnen ipv kopen. Bij deze gelegenheid is 'ontmoeten' van een auteur wel gegarandeerd, mits je het lef hebt ze aan te spreken ^_^

01-07-2013 12:55:43
nar Offline
Posting Freak

i think Mel's got it by the right end of the stick Smile

raptor magnificus
- - - - - -
i am a motherfucking ray of goddamn sunshine, i am.
02-07-2013 09:16:34
Tiamat Offline
Senior Member

Ik zou me eerst afvragen hoe je doelgroep eruit ziet. We kunnen wel meedenken, maar ik denk niet dat je doelgroep zich op dit forum bevind.
02-07-2013 09:41:09
AlfaGirl Offline
Posting Freak

@Nar, dank!
@Tiamat, Een Thrillerfestival met deze opzet en grootte is nog niet eerder georganiseerd, dus het is nog zoeken naar wie onze doelgroep is... :s In elk geval 'thrillerfans', hoe ruim is dat. Dit is ook geen wetenschappelijke studie he, ik ben gewoon op zoek naar wat jullie from the top of your head zouden denken, voornamelijk omdat jullie in elk geval ervaring hebben met betalen voor festivals. En aan de andere kant: jullie zijn cultureel geïnteresseerd, in de leeftijd 25-40, met enig vrij besteedbaar inkomen - hoezo ben je niet mijn doelgroep? ;-) (En ja, ik weet dat muziek en films niet hetzelfde zijn als boeken.) In elk geval zijn alle meningen meer dan welkom! Mijn collega's stellen deze vraag ook onder hun vriendenkringen, dus ouder/jonger/wel festivalgangers/geen festivalgangers, en dan kijken wat eruit rolt.

02-07-2013 12:22:52
wolfy Online
Posting Freak

Kunnen jullie nog een fotograaf gebruiken om een sfeer reportage van het festival te maken? Tongue

Qua prijzen neig ik naar Mel's suggestie. Het programma met overnachting zou zelfs nog wat duurder kunnen, zeker als de dag erna er een thriller gerelateerde activiteit georganiseerd kan worden.

Ik zit me nu wel af te vragen hoeveel het kost om die 10 auteurs naar Nederland te halen, en minimaal 1 overnachting in Eindhoven te bieden. Plus de huur van de verschillende zalen voor de verschillende events, lunches, diners enz... Ook, zijn de boeken van de schrijvers op het festival te koop? Of moeten mensen/fans hun eigen boeken meenemen naar de signeersessies? Wat is het idee hoe groot het festival gaat worden? Hoeveel bezoekers, per specifiek moment?

Uiteraard zal er vast al over nagedacht zijn, maar vanuit het kleine stukje bedrijfskunde wat ik heb gehad zijn dit wel vragen waar ik eigenlijk antwoord op nodig heb voordat ik prijzen kan bedenken Tongue Maar gevoelsmatig zit Mel er het dichts bij in de buurt Wink

You're only young once, but you can be immature forever.
Shusen.net weblog like thingie Smile.
02-07-2013 13:24:00
Tiamat Offline
Senior Member

Ik heb het vermoeden dat je doelgroep iets ouder en vrouw is - met partner of vriendinnen. Schat onder de 50, 80 en 150.
02-07-2013 14:17:30
AlfaGirl Offline
Posting Freak

@Wolf, op zich helemaal mee eens dat de prijs van het kaartje natuurlijk afhankelijk is van de kosten die gemaakt worden, maar waar het mij om te doen was was een stukje prijsperceptie: wat zou het 'mogen' kosten in de ogen van 'het publiek'.
@Tiamat, ik denk dat dat ook afhankelijk is van voor wie ze komen. Ja, de meeste fans van Nicci French zou ik in de categorie scharen die jij noemt - maar de fanbase van een R.J. Ellory is bepaald weer anders, hebben we gemerkt bij een eerder event, dat zijn veel meer mannen. Dus ik ben erg benieuwd. Tot nu toe noem jij de hoogste bedragen, dus ik hoop dat je gelijk krijgt ;-) (En nee, ik weet dat het niet zo werkt Tongue )

03-07-2013 13:56:03
Oddman Offline
Posting Freak

40, 80, 160.

Nou moet je alleen nog activiteiten verzinnen voor 10 en 20 euro.
03-07-2013 14:15:21
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Hahaha wat een heerlijk stel nerds zijn we toch ^_^ 10 voor de toiletten en 20 voor het treinkaartje? Tongue

03-07-2013 15:06:04
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Als iemand het leuk vindt om te zien waar al dit gespeculeer voor nodig was, zie hier: http://www.thrillerfest.nl

(This post was last modified: 04-09-2013 12:47:46 by AlfaGirl.)
04-09-2013 12:47:24
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;