Post Reply 
Ye Schoole of Olde: AD&D Adventurers
Oddman Offline
Posting Freak

RE: Ye Schoole of Olde: AD&D Adventurers
Quote:5) een gezamenlijk doel/ originele story wordt in dit topic online door jullie bedacht.

Methinks we'd better get this rolling.
Jelte, heb je een beginrichting? Dingen die je graag wel wil zien en dingen die je niet wil zien? Also, op wat voor vlak moet ik denken? Character background sowieso, maar ook campaign-richting en misschien ook setting?

I mean, I have (or can generate) ideas, but you're going to run it, so you'd best states whatever boundary conditions you do have.
15-11-2015 13:05:41
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
JLT* Offline
Posting Freak

Denk grote steden met een sphere of influence, met Dukes of Kings of councils. Jullie beginnen in een grote stad met vrijwel al het denkbare temperate terrein in sphere of influence. Mountains, zee, swamp, forests, small towns, etc

Setting is forgotten realms achtige DnD wereld.

Ik heb veto, maar voel je vrij om danwel binnen, danwel buiten deze kaders te denken.

"I think I'll have seconds.."

-Chronomangor; Eater of Time. ∞
15-11-2015 14:24:35
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Sopj Offline
Member

Om dan maar wat in de groep te gooien. Ik zit te denken aan een rogue assassin of een cleric. Voorkeur is een beetje afhankelijk van wat de rest wel en niet heel hard.
15-11-2015 15:43:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
SageGenesis Online
Moderator

Die dag is overigens ook Wolf's verjaardag. Ik weet niet wat onze eindtijd is maar het lijkt me wel zo aardig als we later in de avond ook even langsgaan? (Behalve diegenen die treinen moet halen oid.)

(15-11-2015 15:43:02)Sopj Wrote:  Om dan maar wat in de groep te gooien. Ik zit te denken aan een rogue assassin of een cleric. Voorkeur is een beetje afhankelijk van wat de rest wel en niet heel hard.

Laten we eerlijk zijn... je gaat gewoon een Rogue spelen. LOL

(Voornamelijk omdat Mel recent te kennen heeft gegeven dat hij Cleric wil spelen. Tongue)

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
(This post was last modified: 15-11-2015 15:53:13 by SageGenesis.)
15-11-2015 15:51:21
Tiamat Offline
Posting Freak

Ik vind wizards leuk. Helemaal als rogues eruit liggen.
15-11-2015 22:08:41
SageGenesis Online
Moderator

Terzijde, maar het is soms mogelijk om twee van dezelfde class in een party te hebben dankzij de subclass mechanics. Een Assassin is anders dan een Arcane Trickster ondanks dat het Rogues zijn, bijvoorbeeld. Met een party van redelijk formaat kan dat.

Maar goed, "gezamenlijk doel/ originele story" samen bedenken dus. Willen we een "adventurer's guild" achtige setup? Party snel bij elkaar en dan voor fame en cash andermans problemen opruimen? Of individuen die door het lot samen worden gebracht om een of ander groot onheil tegen te gaan?

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
15-11-2015 22:25:30
Oddman Offline
Posting Freak

Of gewoon jeugdvrienden door dik en dun? Lijkt me leuk om bijvoorbeeld ook allemaal hetzelfde ras te zijn.
16-11-2015 11:56:40
SageGenesis Online
Moderator

Party of half-orcs? A wandering metal band and their roadies? Bard on vocals, Cleric of the god of thunder on drums, and so on? (Doesn't matter if nobody can play instruments - neither can most bands. Wink ) They can wander the lands in search of cash, groupies, and sweet monster skulls to use as props for their shows. And sometimes accidentally they might foil an evil noble's plans because they mistook his cultist lair for an underground club.

Tongue

16-11-2015 12:13:50
Sopj Offline
Member

Of allemaal in dienst van een militia van één of andere lord. Geeft meteen een goede reden voor quests. Ik zal dan misschien meer een scout zijn dan een assassin.
16-11-2015 12:15:49
Oddman Offline
Posting Freak

(16-11-2015 12:13:50)SageGenesis Wrote:  Party of half-orcs? A wandering metal band and their roadies? Bard on vocals, Cleric of the god of thunder on drums, and so on? (Doesn't matter if nobody can play instruments - neither can most bands. Wink ) They can wander the lands in search of cash, groupies, and sweet monster skulls to use as props for their shows. And sometimes accidentally they might foil an evil noble's plans because they mistook his cultist lair for an underground club.

Tongue

Metal murder hobos. I like it.

Now, to implement some kind of dance-off mechanic...
16-11-2015 12:16:24
SageGenesis Online
Moderator

(16-11-2015 12:15:49)Sopj Wrote:  Of allemaal in dienst van een militia van één of andere lord. Geeft meteen een goede reden voor quests. Ik zal dan misschien meer een scout zijn dan een assassin.

Dat kan ook. Ik weet niet of Clerics en Wizard vaak militia worden, maar misschien is dat wel zo in deze wereld. De nobles kunnen letterlijk superieur zijn aan alle anderen? Een soort hogere kaste, of zelfs een heel ander ras. Mogelijk zelfs iets monsterlijks als undead (levenden zijn net als kinderen voor hen) of draken of zo?

(16-11-2015 12:16:24)Oddman Wrote:  Metal murder hobos. I like it.

We'll need a name.

Green Sabbath
Children of Sauron
Ozzy Orkborn
Orcowar
Cannibal Orcs
OC/RC

16-11-2015 12:27:46
Oddman Offline
Posting Freak

+1 for Green Sabbath.

(En +1 voor naar Wolf's verjaardag.)
(This post was last modified: 16-11-2015 12:36:37 by Oddman.)
16-11-2015 12:35:58
(me) Melchior Offline
Posting Freak

Hmm I could be a Half-Ork Cleric

Licensed.
16-11-2015 15:23:05
JLT* Offline
Posting Freak

In een (voor de meesten van ons) onbekend nieuw spelletje lijkt het me eerlijk gezegd zonde om allemaal het zelfde ras te spelen. Smile

17-11-2015 08:41:33
SageGenesis Online
Moderator

Dat lijkt me ook maar het was even leuk om het idee van Green Sabbath te proeven. Grin

Maar goed! Een D&D party in elkaar zetten. Het lijkt erop dat we een Rogue hebben (Seppe), een Cleric (Mel), en een Wizard (Eelco). Mark wou geloof ik Bard of Druid. Ik denk dat ik zelf voor Paladin ga dan. (Weet Ot al wat hij wil?)

17-11-2015 13:30:39
Sopj Offline
Member

En Tristan?
17-11-2015 19:47:18
SageGenesis Online
Moderator

Ik geloof niet dat Tristan iets heeft laten weten, maar ik geloof ook niet dat hij actief is op dit forum. Dus ik kan het hem hier niet echt vragen.

17-11-2015 20:05:31
Sopj Offline
Member

Ik heb Tristan net gesproken op de app. Hij is er zaterdag niet bij, maar speelt graag een paladin of barbarian.
17-11-2015 21:25:22
SageGenesis Online
Moderator

Ah, ok. En ik heb van Ot vernomen dat hij graag melee Fighter is. Dan hebben we een overvloed aan warrior-typetjes en ga ik geen Paladin doen. Ik was net bij Jelte en ik ga voor Warlock. Net het soort non-standaard class die de groep rond maakt.

Het is nu:
Rogue (Seppe)
Cleric (Mel)
Wizard (Eelco)
Fighter (Ot)
Bard/Druid (Mark)
Paladin/Barbarian (Tristan)
Warlock (Arik)

17-11-2015 23:20:41
(me) Melchior Offline
Posting Freak

The Half-Orc Cleric of War! Hailing from the lovely farming hamlet of fairfields where his kind human parents still live happily (adopted) Conscripted during the gnoll wars, he signed on for a full 4 years in the army of something.

Now honourably discharged and with war in his blood, and no plans to pick up the farming trade, he seeks new adventures and splendid wealths!

Licensed.
17-11-2015 23:38:04
JLT* Offline
Posting Freak

I get the War part, but how did he become a cleric? Does he do deity, or is he just War incarnate, waiting to be released?

Also, you forgot to mention that his name is Steve.

18-11-2015 08:29:41
Sopj Offline
Member

Aansluitend bij Melchiors verhaal. Een vrouwelijke human rogue genaamd Leila, opgegroeid in hetzelfde dorp. Bij dezelfde lord in dienst getreden als covert opps / scout. Oude jeugdvrienden dus met dezelfde interesses / carriere pad. Nu samen besloten om het avontuur op te zoeken.
18-11-2015 09:13:52
SageGenesis Online
Moderator

Ok, I'm going for a tiefling hell-warlock. In his younger years he picked up the "trade" from his uncle, who raised him. But he was vanquished by heroes and the young proto-PC was captured. Although he'd dabbled in dark arts he was also not yet of age and forced to do so. Because of this his punishment was community service: five years as a corsair, serving on one of the infamous prisoner-ships which operate under warden-officers and with letters of marque to raid the shipping lanes of hostile kingdoms.

He gained the nickname Brimstone Jack, several tattoos, a bad rep, a different girlfriend in every port, and many tall tales. But after he done his time he turned his back on the sea and returned home, ready to settle down and finally claim a normal life of his own.

That lasted about three months. 'Brimstone Jack' (real name to be determined later) discovered that he really missed having a team of marauding ne'er-do-wells around him, killing bad people and taking their stuff. The next career move was obvious...

18-11-2015 10:18:45
(me) Melchior Offline
Posting Freak

fine, it was in the chaos of the battle of red river bridge that Steve was gifted a divine connection.

Steve and Leila were part of a vanguard send to take the bridge from the gnolls, who had made a small camp there, and hold until the main force arrived. Taking the bridge was easy, unfortunately the gnoll horde was much closer than expected and Bonegnasher himself came to take it back.
It was during the gnolls third charge, after Steves government issue shield was shattered and his sword got stuck in a gnoll skull, that Steve, almost out of instinct, grabbed a fallen gnolls Great-Axe, which was odd because Steve had no proficiencies in martial weapons, and, for a first time in Steves life, he found a strange but serene calm washing over him, his orc blood no longer screamed in rage, and everything seemed to be right, it was at that moment he knew, the gods were with him.

After the battle the other soldiers spoke of Steve screaming blessings at his platoon and slapping seemingly fallen comrades back on their feet.

Licensed.
(This post was last modified: 18-11-2015 20:02:12 by (me) Melchior.)
18-11-2015 20:00:13
Sopj Offline
Member

Hoe zullen we het doen met rollen van ability scores en verdere character creation?
19-11-2015 17:37:30
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)
float: right;