Post Reply 
Rookie Gamemaster looking for game and players
wolfy Offline
Posting Freak

The Capital Laundry Services is al een tijdje gestopt, maar ik het blijft jeuken om te GMen. Bij deze ben ik dus op zoek naar een systeem/setting, en een paar spelers.

Samen met Arik heb ik een aantal systemen bekeken, en een korte shortlist gemaakt welke mij wel interesseren. Uiteraard sta ik open voor andere suggesties, maar wel met de voorwaarde dat het lekker te spelen is, en ik snel feeling met de setting krijg.

Dan is het uiteraard nog belangrijk dat ik er genoeg mensen zijn die onder mij willen spelen. Het idee is om twee wekelijks een sessie te organiseren. In principe gaat mijn voorkeur nu uit naar dinsdag avond, maar andere momenten zijn ook mogelijk. Denk aan een zondag avond, inclusief dinner (zie biweekly Sabrina ding), zondag middag, of misschien zelfs een vrijdag avond. Het moet wel leuk blijven, dus alles is mogelijk in overleg Smile

Systemen en settings die ik overweg:
- Legends of the Five Rings (L5R http://en.wikipedia.org/wiki/Legend_of_t...ying_Game) Gebaseerd op het feudale Japan.
- Legends on the Wulin (Ask Arik about this one). See http://on.urface.net/viewtopic.php?id=794 for the current monday evening campaign being run with this system. Though I would more likely be using the historical setting, instead of the modern one that Arik has created.
- Mutants & Masterminds. (http://en.wikipedia.org/wiki/Mutants_%26_Masterminds). Ik heb wat idee

You're only young once, but you can be immature forever.
Shusen.net weblog like thingie Smile.
02-03-2012 16:00:43
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
SageGenesis Offline
Moderator

Ik weet niet zeker of ik kan, maar een "biweekly dinner with friends" is altijd een leuke optie. Smile

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Five Rings, want die heb ik nog niet gespeeld. Wulin wat minder; lijkt me ook erg intimiderend om een spel te runnen voor de schrijver. Wink Mutants & Masterminds vind ik nog altijd leuk en is ook prima. D&D doe ik wel erg vaak en heeft niet de voorkeur, maar ook geen afkeur of zo.

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
02-03-2012 19:53:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
wolfy Offline
Posting Freak

Een goede campaign bouwen met Legend of the Five Rings zal niet makkelijk zijn, omdat het voor mij als westerling lastig om een goed beeld te krijgen van die wereld. Maar Legends of the Wulin heeft hetzelfde euvel, en eigenlijk loop je ook tegen die problemen aan met DnD.

Ik ben nu bezig met het lezen van het corebook (eigenlijk twee corebooks, op zoek naar de verschillen tussen editie 3 en 4), en ik heb mij verplicht gesteld een berg samurai films en anime's te kijken. Langzaam aan begin ik een gevoel voor de setting te krijgen, met suggesties voor adventures.

Uiteraard is al die voorbereiding ontzettend leuk om te doen, maar ik heb wel meer spelers van 1 nodig. Vooral omdat die ene speler nog niet weet of hij daadwerkelijk kan Wink

04-03-2012 12:47:16
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
wolfy Offline
Posting Freak

A bit of history about the Legend of the Five Rings world. And because I can't come up with awesome worlds like Arik, I just gladly borrow from existing source material. I am getting intrigued with this world, and I sincerely hope that more people are willing to let me guide them through it Smile

In the beginning...
there was the Nothing, which was aware and after a while felt fear, creating the first sin Fear and the first third of the world. Then it felt lonely and desire for a companion, which created the second sin Desire and the second third of the world. After these emotions, it felt regret, which became the third sin and the final portion of the world, thus completing it and ending the existence of the Nothing.

This new universe was chaotic and formless, like an egg whose white and yolk had be mixed. Slowly, the energies coalesced into the different layers of reality. Above the Celestial Heaves, below that the mortal realm and various spirit realms, and finally, at the bottom, Jigoku the Realm of Evil.

In the wake of the Nothing came three entities whose names have never been known by any living creature, mortal or divine, since that time. When they are spoken of at all, they are simply known as the Three Gods Whose Names Cannot Be Spoken. These three gods looked upon the new realms, particularly the mortal world, and recognized that it must be given form and purpose, an act beyond their means. In order to give shape to the universe, the three gods sacrifi ced themselves to give birth to a single man and woman, two divine beings who could do what the three before could not, and bring order to existence. Thus were born the Sun Goddess and the Moon God.

Lady Sun and Lord Moon looked down upon the mortal world and were perplexed by its formlessness. Ultimately, they realized they could only give form to what existed there by giving names to all the things that could be found in the mortal realm. They entered the mortal realm and named it, and doing so, they created names for themselves; Lady Sun became Amaterasu, and Lord Moon became Onnotangu. They began to name all they found there, such as stones, trees, deer, and all other things imaginable.

As the two gods walked the mortal world, Onnotangu noticed something Amaterasu did not: a tiny scrap of the primordial darkness that had once comprised the Nothing. Intrigued and deceptive, Onnotangu chose not to name this particular bit of existence, and did not bring it to Amaterasu

(This post was last modified: 06-03-2012 20:41:11 by (me) Melchior.)
05-03-2012 20:19:33
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;