Post Reply 
Capital Laundry Services
Oddman Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
JLT* Wrote:Ik moet zeggen dat ik Laundry niet heel lekker vind lopen.. Ik denk dat ik de discussie aan wil gaan over wat we er van vinden, of we er mee door willen en zo ja op deze manier, zo nee wat dan?

Aan deze discussie zou ik meedoen.
11-09-2011 22:01:36
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Dit komt trouwens niet vanwege de vakantie periode, het speelt al iets langer Smile

"I think I'll have seconds.."

-Chronomangor; Eater of Time. ∞
11-09-2011 22:29:09
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
wolfy Online
Posting Freak

Capital Laundry Services
Op welke punten vinden jullie het niet lekker lopen? Ligt het aan de verwachtingen, het systeem, mijn GMing? Zijn er dingen die ik eraan zou kunnen veranderen?

You're only young once, but you can be immature forever.
Shusen.net weblog like thingie Smile.
11-09-2011 22:43:11
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Er zijn een aantal dingen die voor mij niet lekker lopen.

- Het game system is vreselijk. Dit is niets nieuws, maar niet echt op te lossen en we hebben het maar geaccepteerd.
- Het weinige spelen: We hebben +/- 7 keer gespeeld in 9 a 10 maanden.
- Als we dan wel spelen is de sessie heel erg traag: max 1 a 2 scenes per avond. Dit is deels aan de GM, maar ook zeker aan de spelers te wijten. (e.g. alleen bezig zijn met scripten en het hele spelletje missen (@Scroipt Wink )

12-09-2011 10:18:14
wolfy Online
Posting Freak

Capital Laundry Services
Dat zijn hele duidelijke punten.

- Het systeem is inderdaad verschrikkelijk. We kunnen ervoor kiezen om meer verhalend te werken en het systeem meer naar de achtergrond te laten verdwijnen.
- Het weinige spelen klopt. Maar het is lastig om daar een duidelijke oorzaak aan te wijzen (denk ik). Misschien een andere dag kiezen?
- Qua sessies zou ik beter mijn best kunnen doen kortere/kleinere scenes te gebruiken, en daardoor ook pogen Mark meer betrokken bij de sessie te houden. Daarnaast is het ook lastig dat Ot pas vanaf 8 uur kan, en niet al vanaf 7 zoals de rest van ons.

Is het een idee om morgenavond inplaats van een speel sessie, een praat sessie te doen? Om de verwachtingen van iedereen duidelijk te krijgen, en om te beslissen hoe we verder gaan? Ik zelf vind het (vooral voor mij persoonlijk) zonde om nu al de handdoek in de ring te gooien.

12-09-2011 11:05:57
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Praat sessie heeft weinig zin als er iemand afwezig is Smile

En nu lijkt het alsof traagheid alleen van Mark komt, maar het was slechts een voorbeeld Wink

12-09-2011 11:13:40
wolfy Online
Posting Freak

Capital Laundry Services
Oh ja, een verjaardag.

Dan discussieren we hier vrolijk verder Smile

Volgens mij zijn er een aantal dingen die in ieder geval anders kunnen. Kortere scenes/meer scenes. En met wat hulp moet het voor mij mogelijk zijn om mensen meer betrokken te zijn tijdens het spelen. Ook sneller wisselen tussen mensen zodra er opgeplitst wordt.

Bij het verbeteren van mijn GM schap kan ik waarschijnlijk wel wat tips en adviezen gebruiken Smile

12-09-2011 11:31:17
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Hebben anderen nog wat toe te voegen trouwens? @mark, mel ot?

13-09-2011 08:53:53
(me) Melchior Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
So vaker spelen en we maken er alternity van?

Licensed.
13-09-2011 09:24:00
Find all posts by this user Quote this message in a reply
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Dat zou een optie kunnen zijn.. Is het omzetten dan niet heel veel werk? Het budgetten aanvragen en dat soort admin/status skills moeten nog steeds werken..

13-09-2011 10:38:07
SageGenesis Online
Moderator

Capital Laundry Services
Alternity heeft geen goede "supernatural stuff" regels, zowel qua magie als critters. Wat me in een Laundry-spel nou toch wel redelijk belangrijk lijkt.

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
13-09-2011 10:41:50
Oddman Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Goed en vermakelijk GM'en is verdomde lastig, en Wolf heeft ook nog eens het nadeel dat hij vergeleken wordt met professionals (*kuch*Jelte*kuch*). Overigens betekent dat dat je wel wat kan hebben aan het commentaar van Jelte.

Wat mijn eigen input betreft: ik vind het nogal vervelend als ik dingen aan de kant zet om er bij te kunnen zijn en ik dan te horen krijg 'tja, ik had geen inspiratie, dus we gaan het combat systeem uitproberen'. Nog even afgezien van het feit dat mijn character zo nuttig is als een piano in een artillerieduel enerzijds en de absolute afgrijslijkheid van het systeem anderzijds hoor ik dan liever op tijd hoe het er voor staat, dan kan ik plannen. Overigens is dit een fout die ik zelf ook wel eens maak.

Verder ben ik het eigenlijk zonder meer met Jelte eens.
13-09-2011 11:32:23
Oddman Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
BRP heeft
13-09-2011 11:45:48
SageGenesis Online
Moderator

Capital Laundry Services
[quote=Oddman]BRP heeft

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
13-09-2011 11:52:07
Oddman Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
[quote=SageGenesis][quote=Oddman]BRP heeft
13-09-2011 11:54:46
wolfy Online
Posting Freak

Capital Laundry Services
Skill en combat systeem is waarschijnlijk vrij simpel over te zetten van BRP naar Alternity. Het status gedeelte moet even naar gekeken worden, maar is volgens mij ook nog wel een mouw aan te passen.

Budgetting staat volgens mij compleet los van BRP zelf, en kan direct gebruikt worden in Alternity.

Het supernatural gedeelte moet nog wel goed naar gekeken worden. Aan de ene kant staat het inderdaad vrij los van BRP zelf, aan de andere kant is er wel uitwisseling.

Als iemand zondag tijd heeft, wil ik met hulp best een middag besteden om dit uit te zoeken.

13-09-2011 14:43:44
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
ik weet t niet hoor, lijkt me veel moeite voor matig resultaat.. ik weet dat ik er iig geen tijd voor heb.

13-09-2011 15:54:39
Oddman Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Ik heb Call of Cthulhu d20 liggen. Dat kan ook werken; de setting is effectief techno-CoC. Daar staat tegenover dat d20 misschien ook niet zo'n prettig systeem is Smile.
13-09-2011 16:10:43
wolfy Online
Posting Freak

Capital Laundry Services
Ik wil graag dat het gaat werken. Het gebruikte systeem is daar 1 ding van. De regelmaat van spelen een andere, en mijn gebrek aan ervaring met GMing een derde.

Het systeem is aan te passen, GMing kan ik leren. En regelmaat krijgen in het samenkomen is een kwestie van motiveren.

13-09-2011 16:20:06
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
dan moet er nog een oplossing voor het spelen van 20.00 tot 22.30

13-09-2011 16:30:34
Oddman Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
JLT* Wrote:dan moet er nog een oplossing voor het spelen van 20.00 tot 22.30

Ik vind dit geen probleem. Ik heb niet het idee dat er te veel materiaal is tijdens de sessie; langer rekken would only stretch the Branston pickle that much more.
(This post was last modified: 13-09-2011 19:54:43 by wolfy.)
13-09-2011 19:54:04
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
ik weet het niet. ik heb het idee dat 3 uur de bare minimum is voor eeen rpg sessie. reken daar een half uurtje bij voor klooien en je hebt echt een uur te weinig.

13-09-2011 20:43:41
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Ot, Mark en ik hadden het gister over Laundry premade adventures. Misschien een idee?

17-09-2011 09:40:04
wolfy Online
Posting Freak

Capital Laundry Services
Dat is opzich zeker een idee, maar ik zal die niet op korte termijn aanschaffen. Maar het is wel binnenkort mijn verjaardag (hint, hint).

Verder ben ik nu bezig met sessies en missies aan het voorbereiden. Vrij algemeen nu, maar al veel meer dan ik ooit eerder heb gedaan. Dus ik hoop vanaf komende dinsdag meer inspiratie en beter voorbereid te zijn.

Sowieso een einde aan de laatste missie waar jullie mee bezig waren, en nu 1 uitgewerkte nieuwe. Met een 2e missie waar ik nu aan ga beginnen.

Qua verhaal en tempo tijdens de sessie zou het dan beter moeten gaan, hoewel ik inderdaad een uurtje extra speeltijd per sessie wel fijner ga vinden.

Kleine vraag/toevoeging, ik ben ontzettend slecht in het verzinnen van namen. Hebben jullie suggesties voor goed brits klinkende namen, en/of bronnen die ik kan gebruiken voor namen?

(This post was last modified: 23-09-2011 15:44:27 by (me) Melchior.)
23-09-2011 15:33:53
JLT* Offline
Posting Freak

Capital Laundry Services
Geen idee, na even googlen vond ik: Random name generator select cornish, irish, english, welsh en indian en go Smile

23-09-2011 15:58:00
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)
float: right;