Post Reply 
Het zinkende schip
D Offline
Member

Het zinkende schip
Hellaas heb ik mijn krachten verspeeld. Ik heb alleen gemaskerde weerwolven gezien. En hellaas kan ik mijn krachten maar een keer gebruiken. Ik ben alleen naar buiten gekomen met het feit dat ik een ooggetuigen ben, om Roos te kunnen aanduiden als een leugenaar. Ik heb dus geen nuttige informatie en dat is de reden waarom ik zo stil ben.

Ik geloof dat Geert onschuldig is (zo niet, dan heeft hij het behoorlijk goed gespeeld).

Geert, je zegt dat je denkt dat er wel een beschermengel of heks in het spel is. Als dat zo is, waarom heeft zij (ik ga er even vanuit dat het een zij is) dan niet Stefanie geredt vannacht. Ik vind het een beetje raar (lees: verdacht) als je Stefanie niet redt terwijl je weet dat ze belangrijke informatie heeft.
10-03-2010 23:28:47
Find all posts by this user Quote this message in a reply
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Die redenering snap ik niet zo goed. De beschermengel/heks is verdacht omdat die iemand met belangrijke informatie niet heeft gered? Laten we het niet nodeloos ingewikkeld maken. Deze persoon heeft dan wel iemand beschermd die niet aangevallen werd (zichzelf bijvoorbeeld) of Stephanie niet gered omdat ze haar niet vertrouwde. Maakt niet zo veel uit, het blijft een kromme redenering, want als je een heks/beschermengel bent, ben je geen weerwolf en eet je 's nachts niemand op.

In mijn optiek kunnen we twee dingen doen.
1. We knopen alsnog Jeroen op. Dan gaat er geen onschuldige burger dood. Het nadeel is dan wel dat we alsnog geen idee hebben wie de laatste moordenaar onder ons is. Bovendien heeft het voor haar geen zin meer om de wraakengel te proberen te doden en ben ik dus de klos. (Als ik niet beschermd word/kan worden.)

2. We vertellen elkaar wat we allemaal zijn. Het nadeel daarvan is dat iemand dan sowieso gaat liegen, en hoe komen we erachter wie dat is? Bovendien, als we dan de verkeerde persoon ophangen, pakt de laatste wolf 's nachts de wraakengel en is het morgen 2 tegen 2 met stemmen. Dan winnen de burgers alleen als ik overblijf met een niet-wolvige kapitein. Ook kan de wolf ervoor kiezen om mij alsnog te doden. Dan sterft Jeroen weliswaar, maar is de identiteit van de wolf nog steeds onduidelijk. Gelukkig hebben we nog een beschermengel/heks.

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur.

I wanted to change the world, but I could not even change my underwear
(This post was last modified: 11-03-2010 10:30:22 by Minnie.)
11-03-2010 10:29:13
D Offline
Member

Het zinkende schip
Mijn redenering kwam nadat Geert zei dat er waarschijnlijk een weerwolf met conversie in het spel zit. Ik probeer er achter te komen wie dat dan kan zijn. Ik vraag mij gewoon af waarom de heks/beschernengel Stefanie niet geredt heeft vannacht.

Maar nu Jelte vertelde dat er neutrale rollen in het spel zitten, namelijk de heks en de wraakengel, weet ik het al helemaal niet meer.
11-03-2010 15:19:15
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Je hebt gelijk. Omdat de wraakengel een wolf vervloekt heeft was ik even vergeten dat die alsnog slecht kan zijn. Het wordt dus stiekem toch nog heel pittig voor ons burgerlieden.

11-03-2010 17:07:44
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Ik zie nogsteeds geen concrete reden om aan te nemen dat die beschermengel dan wel heks er zijn. Maar laten we van het beste uit gaan. Zo ook da als de wraakengel een wolf op z'n lijst zet deze ook aan de goede kant staat.
Verder weet ik het ook niet...
12-03-2010 02:57:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Het is eigenlijk simpel: Gaan we open kaart spelen of knopen we Jeroen op?
Het is allebei een groot risico. Er is

12-03-2010 11:41:37
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Gaan we open kaart spelen of knopen we Jeroen op? Dat is DE vraag...
Maar wie vertrouw jij blindelings, Geert? En waarom zou dat in haar nadeel kunnen zijn?
En waarom ben jij benieuwd naar Chantal? Heeft zij iets te verbergen misschien?
12-03-2010 21:02:21
Quote this message in a reply
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Nog meer vragen? Ik wil eens antwoorden van jullie!
Wil jij echt weten wie ik blindelings vertrouw? Het kan in haar nadeel zijn omdat ze dan een prooi zou kunnen zijn voor de wolven 's nachts, zeker als we nu de verkeerde beslissing nemen.

En ik ben benieuwd naar Chantal omdat ik haar nog niet gehoord heb. Wellicht heeft ze iets te verbergen, maar mijn gevoel zegt dat ze daar iets te enthousiast voor meepuzzelt. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

12-03-2010 21:09:20
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Toevallig weet ik dat Chantal deze week vrij heeft en aan het klussen is, dus misschien reageert ze daarom niet. Of ze is nachtelijke activiteiten aan het voorbereiden...
12-03-2010 21:15:11
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Goed, als we geen besluit nemen, is er geen consensus. voor we gaan stemmen.

Dan wil ik wel een risicootje nemen. Degene die ik volledig vertrouw is onze kapitein Irene, zij is de heks/beschermengel. Uit tactische overwegingen zal ik niet zeggen wat ze is. Ze kan ervoor gekozen hebben om slecht te zijn, maar dat is naar aanleiding van de samenstelling van de overgebleven karakters niet waarschijnlijk. We kunnen er dus op vertrouwen dat ze mij of eventueel iemand anders vannacht gaat redden.

Van dat D ooggetuige is ben ik niet volledig overtuigd, maar als ze niets gezegd had was Roos misschien niet opgeknoopt. Ook haar vertrouw ik dus maar.

Dan blijven Merel en Chantal over. We lopen een risico nu de wraakengel op te knopen, maar mijn gevoel zegt me Chantal te goed meepuzzelt om zelf een wolf te zijn. Bovendien hebben we de kans dat er vannacht niemand sterft als Irene haar werk goed doet. Dus ook Chantal vertrouw ik maar.

Merel, het spijt me, maar als ik een gok moet nemen deze dag, dan zou ik jou opknopen.

(This post was last modified: 13-03-2010 14:26:59 by Minnie.)
13-03-2010 14:25:58
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Alsof ik niet fanatiek meepuzzel?!

Trouwens, ik heb het toch helemaal gehad! Ik kan dit leven niet meer aan, dus knoop me maar op!

Ik wilde niet dat iemand het wist. Ik kon het jullie niet vertellen. Tuurlijk schaam ik me zulke sterke gevoelens te hebben voor iemand anders man! Maar helemaal zonder hem leven, kan ik ook niet. Al helemaal niet met de wetenschap dat de schuldige aan zijn moord nog steeds leeft...
Dus ik kan niet sterven voor Jeroen. Als ik zou sterven voor Jeroen is niemand meer veilig!

Je kunt me nog niet opknopen Geert! Dan zou mijn hele bestaan voor niks zijn geweest. En Jasper's dood moet gewroken worden!
13-03-2010 19:00:09
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Chanti
Nubcake.

Het zinkende schip
Irene Wrote:Toevallig weet ik dat Chantal deze week vrij heeft en aan het klussen is, dus misschien reageert ze daarom niet.

Dat is inderdaad de reden. Gelukkig is het nu bijna klaar, maar ik kom na deze post, vanavond niet meer online.

Irene Wrote:Of ze is nachtelijke activiteiten aan het voorbereiden...
's Nachts slaap ik.

geer+ Wrote:mijn gevoel zegt me Chantal te goed meepuzzelt om zelf een wolf te zijn.

Dat klopt, dat ben ik inderdaad niet.

geer+ Wrote:Bovendien hebben we de kans dat er vannacht niemand sterft als Irene haar werk goed doet. Dus ook Chantal vertrouw ik maar.

Bedankt voor het vertrouwen. Smile

geer+ Wrote:En ik ben benieuwd naar Chantal omdat ik haar nog niet gehoord heb. Wellicht heeft ze iets te verbergen, maar mijn gevoel zegt dat ze daar iets te enthousiast voor meepuzzelt. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

De meeste klussen zijn nu gedaan, dus als ik de dag en nacht overleef kan ik morgen weer meepuzzelen.

geer+ Wrote:Ik ben op dit moment het meest benieuwd naar Chantal.

Ik ben Cupido.
13-03-2010 19:00:53
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Goed, er is alsnog een kans dat in de eerste nacht de wraakengel geconverteerd is tot wolf, en dat zou tamelijk hilarisch zijn. Maar het lijkt me niet handig om nu iemand op te knopen die met 66,67% zekerheid alleen een wraakengel is (zij het wellicht evil), want dan krijgt Jeroen zijn stemrecht terug.

Ik ga daarom op Chantal stemmen voor de hoogste strop. En hopelijk gaat Irene vannacht iemand redden. Morgen weten we vast meer. Ik ben benieuwd wie er dan nog overblijven.

13-03-2010 22:11:44
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Edit door spelleider:

Foei toch Merel, een deadline is niet voor niks een deadline Wink
(This post was last modified: 14-03-2010 12:14:29 by Meer.)
14-03-2010 00:41:34
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Mede scheepsgenoten,

Bij deze lijkt het erop dat de laatste weerwolf fout gegokt heeft. We zijn dus nog met drie burgers en twee weerwolven.
Het zal jullie allemaal niet verbazen als ik onthul dat ik een ziener ben. Nadat ik Irene al had gezien heb ik vannacht ook eens beter gekeken naar Chantal. En wat blijkt, ze is geen leugenaar, ze is inderdaad cupido.
Dan blijft er naast de herrezen Jeroen een weerwolf over, onze vermeende ooggetuige D. Ze heeft het dus erg slim gespeeld door Roos op te offeren en zichzelf op die manier vrijg te pleiten. En daarmee had ze bijna gewonnen.
Ik moet ook toegeven dat ze mij daarmee op het verkeerde spoor zette, want ik had haar eigenlijk die nacht erna willen bekijken. Grin

Ik stem deze dag dus op D.

25-03-2010 10:42:33
Chanti
Nubcake.

Het zinkende schip
Ik ben blij dat Geert inziet dat ik niet gelogen heb en ben ook blij dat hij me niet meer wil opknopen.
Zijn redenatie klinkt vrij logisch.

D, heb jij nog een weerwoord?
25-03-2010 22:24:06
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*streks zich lekker en lang uit*

Zo, ik heb me in dagen niet zo goed gevoeld Grin

Ik vind dit wel allemaal heel intressant trouwens.
Je zegt: ik ben ziener. Maar ik begin nu echt te twijfelen wat een ziener nu echt ziet Tongue

*lacht voluit*

Zo te merken is die ouwe stoffige kristallen bol van jou niet heel erg up-to-date.....
....en blijft hij dus zien wat de persoon in kwestie was voor de conversie Grin

*brede grijns*

Maar ach, ik zie wel wat er gebeurd en ga nog maar genieten van een drankje

*Loopt naar de jukebox en zet "Beegees -- Staying alive* aan.

Miew mriewiew mrrr mriew prrrr!!!
26-03-2010 06:58:31
D Offline
Member

Het zinkende schip
Mijn complimenten, Geert. Dit had ik echt niet verwacht. Je hebt het goed gespeeld. Vandaar ook dat jij en Jeroen zoveel lol met elkaar hadden.

Laat mij raden jij en Irene spannen samen. Dat kan maar een ding betekenen: Irene is de heks. Niet alleen zorgt ze ervoor dat Stefanie niet geredt wordt ook zorgt ze ervoor dat Jeroen weer mag stemmen. Goed gedaan. (Vandaar die waarschuwing van Jelte dat er neutrale rollen in het spel zitten.)

Ik geef we gewonnen. Chantal en ik zijn toch 'out numbered.
26-03-2010 16:01:16
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Leuk geprobeerd. Je vergeet alleen

26-03-2010 16:34:32
D Offline
Member

Het zinkende schip
Ik weet alleen dat ik geen weerwolf ben. Dus als jij goed bent, Geert (wat ik niet geloof). Kan ik maar een ding bedenken:
Misschien is er niemand dood gegaan vannacht en viel er dus niemand te redden. Het kan zijn dat er behalve Jeroen geen weerwolven meer in het spel zijn en dat slechte heks Irene haar drankje heeft gebruikt om Stefanie te doden en nu dus zonder drankje zit. Het spel is pas over als alle weerwolven dood zijn ookal hebben ze dan geen krachten meer.
26-03-2010 17:17:49
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Chanti, Geert en ikzelf beweren allemaal 'goed' te zijn. Van Jeroen weten we alles al. Maar nu zegt D ook dat ze geen weerwolf is! Nu weet ik het echt niet meer! Ik weet niet of het slim is om dit te zeggen, maar ik heb iemand gered vannacht. Maar ja, wie gaan we nu opknopen? Heeft D gelijk en speelt Geert een slim spelletje? Maar ja, ik geloof niet dat hij slecht is... Dus sorry D, ik vrees toch dat jij dan overblijft.
26-03-2010 21:02:06
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Oke, ik zal verklappen wie ik heb beschermd vannacht: Geert! En hij leeft nog. Dus dan neem ik aan dat iemand hem heeft geprobeerd te vermoorden. En die iemand kan dus eigenlijk alleen maar D zijn dan. Dus ik stem ook op D.
26-03-2010 22:46:43
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Chanti, wat ga jij doen?
26-03-2010 22:48:20
Chanti
Nubcake.

Het zinkende schip
Irene Wrote:Chanti, wat ga jij doen?

Ik ga alles dit weekend nog eens goed bestuderen,
maar op dit moment lijkt D inderdaad de meest logische keuze.
26-03-2010 23:08:24
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;