Post Reply 
Het zinkende schip
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
We hebben:

Jeroen: Zieke wolf
Roos: ontmaskerde wolf
Geert: Vervelende vent in een rolstoel
Steefsje: goedzak
Chantal: gezellige meepuzzelaar
Irene: iemand die veel zingt maar weinig zegt
De: Hm.
Merel: dekzwabber.

I wanted to change the world, but I could not even change my underwear
03-03-2010 14:50:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*gaapt en rekt zich uit*

Ouch, dat moet ik niet te hard doen. Mijn ribben doen nog pijn.

Wellicht zijn de "powers"van de barmeid meer op een ander vlak en kan ze me later deze avond plezieren?

*grijnst*

Miew mriewiew mrrr mriew prrrr!!!
03-03-2010 14:56:19
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*kijkt op naar het lijstje van de ouwe lul*

*knippert een paar keer met zijn ogen*

*Krijgt een lachaanval afgewisselt met af en toe een kreun van pijn*

Dit wordt LEUK! Grin

Dus we gaan zo lekker Roos ophangen? Smile

edit: typo's

(This post was last modified: 03-03-2010 14:59:41 by Oddman.)
03-03-2010 14:57:54
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
goed, het is duidelijk wat geert ervan vind...
het is natuurlijk makkelijk zulke conclusies te trekken en op deze manier de aandacht van jezelf af te lijden

maar blijkbaar heeft hij dus wel informatie die wij niet hebben over steefsje?
en ik ben wel benieuwd waarop Geert zijn conclusies over Chantal, Irene, Merel en De baseert (niet dat je daadwerkelijk een conclusie hebt over De) Ook over hun hebben we weinig info en zij komen zelf ook met weinig concreets.
Het enige waar Geert zijn conclusie over mij op baseert is de manier waarop ik reageer, maar iedereen zou zichzelf toch verdedigen?
Ik kan jullie vertellen dat ik geen weerwolf ben!
ik heb mijn krachten reeds gebruikt, maar helaas heeft dit geen nuttige informatie opgeleverd...

Cheer up, boys (your make up is running)
(This post was last modified: 03-03-2010 15:36:15 by Sopj.)
03-03-2010 15:35:15
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Steefsje
Nubcake.

Het zinkende schip
Meer Wrote:Hoe weten we dat we heksen of beschermengelen onder ons hebben?
Ik heb ergens een flauw vermoeden dat Geert die de afgelopen twee nachten gezien heeft. Wat kan betekenen dat hij een goede ziener is, maar bijvoorbeeld ook dat hij een slechte sjamaan is..
roZijn Wrote:Ik kan jullie vertellen dat ik geen weerwolf ben!
ik heb mijn krachten reeds gebruikt, maar helaas heeft dit geen nuttige informatie opgeleverd...
Roos, als je je krachten al hebt gebruikt, kun je ons vast wel vertellen wat deze krachten waren. Voor de weerwolven ben je waarschijnlijk niet meer zo interessant, als je krachten
03-03-2010 20:42:53
Quote this message in a reply
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
En Steef, iemand heeft ons belofte gedaan jouw identiteit te onthullen. Waar blijft die langverwachte onthulling dan?
03-03-2010 22:00:14
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Dan vertel ik het zelf wel.
Toen ze me weggerold had zei ze dat ze zeker wist dat Jeroen een weerwolf was en Floor een welp. Ik zei dat ik dat ondertussen ook zeker wist. Toen zei ze: Maar ik wist het al v

04-03-2010 09:17:51
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Steefsje Wrote:Ik heb ergens een flauw vermoeden dat Geert die de afgelopen twee nachten gezien heeft. Wat kan betekenen dat hij een goede ziener is, maar bijvoorbeeld ook dat hij een slechte sjamaan is..

Het lijkt me verstandig om geen uitspraken te doen over heksen en beschermengelen.
Als ik een slechte sjamaan ben, moet je wel drie dingen bedenken:
1. Ik heb een gevaarlijke welp laten opknopen
2. Ik kan niet de heks en de beschermengel gezien hebben en ook nog weten wie de wolven zijn
3. Als de wolven dood zijn kan ik er 's nachts niet voor zorgen dat er mensen sterven.

[quote=Steefsje]
Roos, als je je krachten al hebt gebruikt, kun je ons vast wel vertellen wat deze krachten waren. Voor de weerwolven ben je waarschijnlijk niet meer zo interessant, als je krachten

04-03-2010 09:24:27
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*kijkt op*

Ik weet er een: Een weerwolf met een wraakengel boven z'n hoofd!

*grijnst*

En ouwe lul, ik ben nu wel nieuwsgierig hoe je dit allemaal weet. Moet je me echt eens vertellen Grin

04-03-2010 13:45:19
Steefsje
Nubcake.

Het zinkende schip
geer+ Wrote:Roos claimt krachten te hebben die ze eenmalig heeft kunnen gebruiken. We kunnen er dus in ieder geval zeker van zijn dat ze geen wraakengel is. Cupido sluit ze eigenlijk ook min of meer uit, want als cupido kun je niet gebruiken om nuttige informatie te krijgen. Wat blijft er dan eigenlijk nog over?
Ik ben erg benieuwd waar je mee komt.
Waarom vraag je dit aan mij? Als jij Roos verdenkt, laat haar daar lekker zelf op antwoorden.
Overigens, heb ik persoonlijk geen krachten kunnen vinden die aan de eisen voldoen. Wat suggereer jij, Geert?
05-03-2010 09:57:29
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Excuses, de vraag was aan Roos gericht. Maar dat is idd niet echt duidelijk omdat ik jou aanspreek. Neutral
Ik kon ook niks vinden.

Dus, Roos, ik ben erg benieuwd waar je mee komt. Smile

05-03-2010 10:03:10
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
ik ben ooggetuige.
ik heb afgelopen nacht m'n krachten gebruikt, maar blijkbaar is er dus een verhullende weerwolf in het spel
vandaar dat ik helaas weinig aan m'n krachten heb gehad...

05-03-2010 11:51:45
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
maakt mij niet minder nieuwsgierig naar waar geert al zijn informatie vandaan haalt

05-03-2010 11:53:15
Steefsje
Nubcake.

Het zinkende schip
roZijn Wrote:ik ben ooggetuige.
ik heb afgelopen nacht m'n krachten gebruikt, maar blijkbaar is er dus een verhullende weerwolf in het spel
vandaar dat ik helaas weinig aan m'n krachten heb gehad...
Goed lezen Roos, een Verhullende weerwolf verhult de rol van een slachtoffer, de Gemaskerde weerwolf schermt de moord af van de Ooggetuige.
Toch vreemd, het lijkt me dat je dat toch zou moeten weten als Ooggetuige...
05-03-2010 12:41:20
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
als ooggetuige weet ik dat ik in ieder geval geen wolven heb kunnen zien
hieruit heb ik mijn conclusies getrokken en, excuus, de verkeerd rol genoemd. natuurlijk bedoelde ik de gemaskerde
ik had die verschillen idd ff beter moeten lezen
nou ja, het resultaat is hetzelfde

05-03-2010 16:09:18
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Lieve mensen,
Ik weet dat jullie van mij verwachten, als kapitein, dat ik de leiding neem, maar aangezien onze, eh, vriendelijke vriend in de rolstoel alles beter denkt te weten, laat ik jullie maar even begaan. Ik dacht dat als we allemaal bij elkaar zouden blijven er niks meer zou gebeuren, maar toch is onze arme vriendin vermoord door een beest. Ik heb contact gezocht met het vaste land voor hulp, maar helaas moeten we daar nog even op wachten.
Geert, jij weet (denk je) wel erg veel van iedereen. Hoe komt dat? Ik ben niet zo van het aanwijzen van verdachten, ik probeer liever eerst bewijzen te verzamelen voordat ik met een oordeel kom. Dus ik ga weer even mijn hut in om naar alle bewijzen die ik heb verzameld te kijken. Tot die tijd: Doe voorzichtig! En als jullie iets kwijt willen, jullie mogen altijd bij me komen.
05-03-2010 16:36:14
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Hmmm, ik vind het maar lastig te besluiten wat ik nou moet doen vanavond... De beschuldigingen zijn weer alle kanten op gevlogen, en bewijs mist ook overal...
Als ik het goed heb zijn wij goede burgers de lul als we de dorpsgek opknopen (toch?) dus zou Steef geen goed idee, mits zij dat idd is.
Geert en Roos' discussie vind ik wat verwarrend, en kan ik niet goed van besluiten wat ik wel en niet moet geloven. However; Geert heeft idd wel Floor aangekaart, en waarom zou een kwade geest een andere kwade geest weg willen werken? En dan heb ik niet veel reden om Roos ergens van te verdenken, en wil ik haar ook wel geloven...
Jeroen blijft als alles goed gaat onschadelijk, dus dat zou ook weinig zin hebben.
En dan zijn er nog de stillere onder ons, De, Irene en Chantal. Op dit moment zou ik er dan het meest naar neigen om een van hen te kielhalen. Maar wie van de 3?
05-03-2010 16:43:12
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Ja, het blijft lastig. Maar even voor de goede orde, de 'stilleren onder ons' hoeven niet per se de 'slechten' te zijn. Soms is het zo: Wie het hardst roept, heeft wat te verbergen. Niet waar?
05-03-2010 17:12:28
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Het zou alle twijfel weghalen als de echte ooggetuige zich kenbaar zou maken. Voor haar eigen leven hoeft diegene dan niet te vrezen want er zijn zoals ik eerder heb betoogd veel aannemelijkere prooien. Enig nadeel is wel dat de wolven dan meer kans hebben om de wraakengel 's nachts te vermoorden.
Een van de stilleren opknopen is daarom ook een heel slecht idee, daar zou zomaar een wraakengel tussen kunnen zitten.

Roos claimt niet dat ze een wraakengel is, dus wat dat betreft verliezen we geen sleutelpersonage als we haar opknopen zou ze niet de wolf zijn. Maar ik vind haar persoonlijk totaal niet overtuigend, dus ik denk dat ze wel degelijk een wolf is.
Als ze zelf de gemaskerde weerwolf is, is het trouwens voor haar aannemelijk om er vanuit te gaan dat er ook een ooggetuige is. En waarom zou ze dan over een verhullende weerwolf praten? Simpel, het is al een tijd geleden dat ze erachter kwam wat voor monster ze was. Ze kon die twee rollen blijkbaar niet uit elkaar houden. Als ze daadwerkelijk een ooggetuige zou zijn, zou ze die fout niet maken.

Roos is een gemaskerde weerwolf.

05-03-2010 17:29:44
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Fluisterde hij.

05-03-2010 17:30:07
D Offline
Member

Het zinkende schip
Aangezien ik niet denk dat Jelte 2 ooggetuigen in het spel heeft gestopt, stem ik op Roos. Over een ding sprak Roos wel de waarheid, de weerwolven droegen vannacht allemaal een masker.
05-03-2010 20:18:41
Chanti
Nubcake.

Het zinkende schip
geer+ Wrote:Verder weet ik dat de heks mij vannacht niet gered heeft, dus dat kan deze nacht alsnog.

Hoe weet jij dat eigenlijk?

geer+ Wrote:We hebben:
Chantal: gezellige meepuzzelaar

Thanks Smile Ik was aan het puzzelen en kom er niet helemaal uit.

we zijn nog met 8 mensen. We weten zeker dat er een Cupido en een wraakengel is.
Als er 3 weerwolven zijn, laat dat nog 3 rollen over.

Ik vind Geerts redenatie dat Steefsje de dorpsgek is aannemelijk en het lijkt erop dat D zegt de ooggetuige te zijn.

Dan hebben we dus nog 1 plek over voor 3 rollen waarvan gesuggereerd is dat ze in het spel zitten:
De heks, de beschermengel en de ziener.

*zucht diep* Het wordt er allemaal niet makkelijker op.

roZijn Wrote:als ooggetuige weet ik dat ik in ieder geval geen wolven heb kunnen zien
hieruit heb ik mijn conclusies getrokken en, excuus, de verkeerd rol genoemd. natuurlijk bedoelde ik de gemaskerde
ik had die verschillen idd ff beter moeten lezen
nou ja, het resultaat is hetzelfde

Niet helemaal, want je maakt je er wel verdachter door.

Irene Wrote:Ja, het blijft lastig. Maar even voor de goede orde, de 'stilleren onder ons' hoeven niet per se de 'slechten' te zijn.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
05-03-2010 21:09:07
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Scheepsgenoten,

Tijdens mijn slaap kreeg ik het vermoeden dat de nachtelijke slachtpartijen voorbij zouden zijn. Aangezien iedereen er vanuit ging dat er naast Jeroen nog een weerwolf in het spel zou zijn, moet ik dat even toelichten.
Ik zal weer even een overzicht maken van de levenden.

Jeroen: zieke wolf, na volgende nacht dood als de wraakengel blijft leven
Geer+: Ik denk dat iedereen wel een redelijk vermoeden heeft van wat ik ben.
D: Claimt ooggetuige te zijn. Wat voor de hand ligt, omdat er een gemaskerde wolf was.
Chantal: Nog steeds een gezellige meepuzzelaar
Irene: onduidelijk
Merel: onduidelijk

Nu weten we dat er nog een cupido en een wraakengel zijn. Nu zou het logisch zijn om te concluderen dat er verder nog een weerwolf is. Zo simpel blijkt het helaas niet te zijn. En Stephanie had ons meer kunnen vertellen, zoals de laatste wolf heel goed begrepen heeft. Het geval wil namelijk dat, hoewel ik er stiekem van overtuigd was dat er helemaal geen heks of beschermengel in het spel zou zitten, ik van mening ben veranderd. We zitten dus met een puzzel die niet blijkt te passen.

Ik heb verschillende opties overwogen, en daarover graag jullie mening.
1. Ot was de grafdelver. Die mag alleen pas vanaf de tweede nacht in actie komen. Er is dus geen lijk in ons midden. Deze optie valt af.
2. Jeroen is een weerwolf met conversie en heeft iemand in de eerste nacht tot weerwolf gemaakt. In dat geval zou het erg onverstandig zijn van Steefsje om mijn vraag wat voor weerwolf hij is te negeren. Maar dat kan natuurlijk wel.
3. Iemand liegt over zijn rol. En dat is ook problematisch, want er is maar

(This post was last modified: 10-03-2010 13:03:18 by Minnie.)
10-03-2010 13:01:21
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Op dit moment weet ik niet zo goed wat ik allemaal van jouw verhaal moet maken Geert.
Maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat Geert aan de goede kant staat. Wie hij precies is weet ik niet; iets met zienerskrachten? Maar dan ben ik ook niet iemand die erg van lezen houdt, als simpele dekzwabber. En sprookjesboeken hadden ze bij ons in het weeshuis ook niet...

Om nog even terug te komen op wat Irene gister zei over de stilleren; het kan wel zo zijn dat mensen met een grote mond daar niks aan kunnen doen omdat dat het monster in zich is dat ze nooit echt kunnen verbergen.
Maar mensen die helemaal niks zeggen vertrouw ik minder.

En D vind ik voor 'n ooggetuigen behoorlijk stil...

En Geert, begrijp ik nou dat Jeroen iemand zou kunnen hebben besmet? En wat zou dat dan betekenen?
10-03-2010 13:47:00
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*Gaat overeind zitten met enorme wallen en ingevallen wangen*

Ghehehe, zo blijft het wel leuk allemaal Grin

De ouwe lul weet het niet meer, ach gossie.
Maar wat ik me wel afvraag is wie mijn taak om te doden over heeft genomen!
Wie ow wie is er aan het moorden geweest vannacht?

*grijnst en gaat weer plat liggen*

10-03-2010 14:22:47
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;