Post Reply 
Het zinkende schip
Floortje Offline
Senior Member

Het zinkende schip
die twee posts die je net quote, daar zit aardig wat tijd tussen. in die tijd heb ik de boeken nageslagen. op zoek naar informatie over 'kleine weerwolven'. vandaar dat ik eerst dacht dat het een wonder was dat Sabrina de aanval van een weerwolf had overleefd, en later begreep dat het slechts om een welp ging.
zou je alsjeblieft willen toegeven dat je me verdacht probeert te maken zonder dat je degelijke argumenten hebt? ik word hier heel chagrijnig van.

ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is dat Sabrina zelf de welp is.

maar wat is nu het plan? Jeroen voor de zekerheid opknopen hoeft niet als hij zijn krachten nooit terugkrijgt.
23-02-2010 21:20:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Ik had het inderdaad zo begrepen dat mijn eerste 'in character' opmerking over het kleine monstertje te vaag was (zie ook onbegrip bij Chantal en D), en dat Floor pas na mijn tweede opmerking snapte dat ik het over de Welp had - al sneller dan de rest hoor ;-)
Ik dacht dat het handig was te melden dat er een Welp was omdat de Welp alleen mensen dood kan maken waarvan hij/zij/het de rol weet - dus Jeroen, als hij echt de Heks is, heeft nu zo'n beetje 'puppyvoer' op z'n voorhoofd geschreven staan... En het is dus nu ook gevaarlijk te roepen wat je bent: als je echt bent wat je zegt, ben je Welpenkluif... Tot we de Welp vinden en uitschakelen natuurlijk. Let wel op: vanaf nacht 5 (toch?) wordt de Welp een volwassen Weerwolf.
Punt is dat ik behalve Jeroen echt g

"MacGyver" is the equivalent of Vulcan vintage human horror television.
24-02-2010 09:09:28
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
hmmja zonde van de schapen...

maar als er al duidelijk was dat er een welp was, dan heeft jeroen

Cheer up, boys (your make up is running)
24-02-2010 11:31:19
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
De schapen hebben gesproken. Jeroen is een jokkebrok... Heksen zijn

(This post was last modified: 24-02-2010 12:54:25 by Sas.)
24-02-2010 12:15:16
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
hmm ik weet t allemaal nog niet hoor...klinkt alsof het dus niet zo simpel ligt allemaal...
waar is steefsje eigenlijk? overboord gevallen?
ook onze nieuwe kapitein is erg stil..

ook ben ik wel nieuwsgierig naar de eventuele argumenten van Geert over Floor... mochten die er niet zijn, dan is dat natuurlijk ook wel apart

Cheer up, boys (your make up is running)
24-02-2010 14:54:32
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
[quote=roZijn]hmmja zonde van de schapen...

maar als er al duidelijk was dat er een welp was, dan heeft jeroen

Miew mriewiew mrrr mriew prrrr!!!
24-02-2010 18:44:46
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
roZijn Wrote:hmm ik weet t allemaal nog niet hoor...klinkt alsof het dus niet zo simpel ligt allemaal...
waar is steefsje eigenlijk? overboord gevallen?
ook onze nieuwe kapitein is erg stil..

Steef ligt waarschijnlijk te slapen na een drukke nacht, en onze kapitein is kennelijk niet zo daadkrachtig als zij in eerste instantie leek.

*kuch kuch*

Zelfs een ziekte machinereparateur kan kennelijk meer toevoegen aan het gesprek dan een van hun

24-02-2010 18:48:30
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Goed, Jeroen is dus een weerwolf, dat ontkent hij niet eens. Blijft een feit dat zolang de wraakengel niet dood gaat, hij vanzelf sterft.

Floortje Wrote:zou je alsjeblieft willen toegeven dat je me verdacht probeert te maken zonder dat je degelijke argumenten hebt? ik word hier heel chagrijnig van.

Je hebt gelijk, ik had geen degelijke argumenten. Ik vond dat je nogal betrapt reageerde, en dat je je met elke post verder in de nesten werkte. Ondertussen ben ik er steeds meer van overtuigd geraakt dat je zeker een 'slecht' karakter bent. Als het geen welp is, dan wel een weerwolf. Vooral het tegenargument dat je er 'erg chagrijnig' door raakt, overtuigt me ervan dat je probeert op mijn gevoel in te spelen. In ieder geval vind ik het te gevaarlijk om hier nu mee op te houden, want de kans lijkt me groot dat je de komende nacht gaat proberen mijn rol te raden, en er is natuurlijk altijd een kans dat je het goed raadt en ik dood ben.

Mijn pleidooi blijft: Jeroen laten leven, want hij kan op dit moment geen kwaad. En Floor vertrouw ik voor geen meter. Bovendien vrees ik voor mijn leven als we niet snel ingrijpen. Daarom loop ik nu het risico me heel erg verdacht te maken. Ik geloof niet dat ik veel te verliezen heb.

I wanted to change the world, but I could not even change my underwear
24-02-2010 20:46:48
Floortje Offline
Senior Member

Het zinkende schip
wat een onzin allemaal. ik voel me helemaal niet betrapt! ik voel me onterecht beschuldigd.

en sinds er niet echt andere verdachten zijn, ben ik bang dat iedereen straks op mij gaat stemmen. ik zou wel gek zijn om niet van me af te bijten.
25-02-2010 00:01:43
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Ik weet het niet meer, hoor - Floor maakte zich bij mij verdacht omdat zij als eerste Jeroen probeerde te verdedigen en hem het hele idee van heks-zijn aan de hand deed. Maar Geert maakt zich verdacht door Jeroen niet te willen ophangen - of ie nou z'n krachten kwijt is of niet, feit is dat we van Jeroen zeker weten dat ie gelogen heeft en dus een weerwolf moet zijn. Opruimen, dat gespuis!
D

25-02-2010 09:01:04
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
AlfaGirl Wrote:Ik weet het niet meer, hoor - Floor maakte zich bij mij verdacht omdat zij als eerste Jeroen probeerde te verdedigen en hem het hele idee van heks-zijn aan de hand deed. Maar Geert maakt zich verdacht door Jeroen niet te willen ophangen - of ie nou z'n krachten kwijt is of niet, feit is dat we van Jeroen zeker weten dat ie gelogen heeft en dus een weerwolf moet zijn. Opruimen, dat gespuis!

Ik vind het prima om Jeroen op te hangen, maar zolang de wraakengel nog in het spel is, hang ik liever iemand op die direct een bedreiging voor me vormt. Ik voel me ook een beetje machteloos in mijn rolstoel. Ik kan niet vluchten als ik lig te slapen!

25-02-2010 09:37:08
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Ik heb inderdaad verder weinig te melden.
We zouden ons nu op iemand anders dan Jeroen kunnen focussen, maar wie dan? Het blijven toch allemaal nog een beetje vage beschuldigingen naar mijn idee. En van Jeroen zijn we zeker dat het een slechterik is. Bovendien, stel dat de Wraakengel wel sterft voor zijn/haar tijd... En daar zullen de wolven zich zeker voor inspannen.
Dus ik blijf bij 't zekere voor 't onzekere; Jeroen nu. De rest zal snel genoeg volgen. En als al die vuilakken verdwenen zijn kunnen wij ons eindelijk weer druk gaan maken met hoe we ooit nog thuis komen!
25-02-2010 10:53:21
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*kuch kuch*
*komt langzaam overeind*

Hehe, ik ben al uitgeschakeld. Verspeel jullie tijd maar door mij te doden.
Dat zorgt er enkel voor dat jullie minder tijd en mogelijkheden hebben ...

*kuch kuck*

...voor wat nog te wachtten staat.

*Gaat weer liggen met een grote grijns*

25-02-2010 11:42:40
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
goldylox Wrote:*Gaat weer liggen met een grote grijns*

Oh gunst, oh gunst, och nee! *kijkt naar haar hutkoffer, overwegende of ze het daar een maand in uit zou houden, met wat eten en drinken erbij, in de hoop dat ze dan veilig is...*
Wie nu nog twijfelt... Jeroen is evil!

25-02-2010 13:58:51
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Goed, we waren met z'n dertienen toen dit verhaal begon. In de eerste nacht stierven reeds drie van onze vrienden. Bovendien werd er een poging tot moord gedaan op een vierde. Deze nacht vrees voor zeker

25-02-2010 15:56:41
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
geer+ Wrote:Ik ben er van overtuigd dat Floortje een welp is.

Maar waar

25-02-2010 15:58:44
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Drogreden, ik weet het, maar denk je na dit alles serieus dat het niet zo is?

25-02-2010 16:14:21
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Als je bedoelt 'heb ik Floor ergens een enorme verspreking zien maken', dan nee. Als je bedoelt 'heb ik behalve jouw beschuldiging nog iets anders concreets jegens Floor gehoord/gezien', dan nee. Als je bedoelt, vraag ik me af of Floor evil is, dan ja, maar ik denk van jullie allem

25-02-2010 16:34:30
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Goed, ik heb het misschien niet zo handig aangepakt, maar denk eens na over deze opmerking.

Floortje Wrote:ik dacht dat ze door een volwassen weerwolf was aangevallen. ik wist toen nog niet precies wat welpen
doen.

Dat komt op zich overeen met haar eerste opmerking.

Floortje Wrote:Zoals dat kleintje waar Sabrina het over heeft. Wat een geluk (en wonder) dat je deze aanslag hebt overleefd Sabrina! Hoe kan dat? En heb je enig idee wie je aangevallen heeft?

Maar klinkt dat als onze perfectionistische scheepsdokter? Het gaat er bij mij niet in dat ze daadwerkelijk dacht dat een volwassen weerwolf die aanval had gedaan. Geloof me, ze kent alle sprookjesboeken zo'n beetje uit haar hoofd. Als ze over dit soort zaken beweert dat ze iets niet weet, is dat bijna vrijwel een garantie voor het tegendeel.

25-02-2010 16:48:10
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
*kuch kuch*

Stelletje slappe lidioten zonder ruggegraat. Get it over with en hang mij gewoon op.
Hang anders dan op zijn minst die irritante ouwe vent in zijn rolstoel op..die komt mij m'n neusgaten uit!

*rilt wat en draait zich om*

(This post was last modified: 25-02-2010 18:33:54 by Oddman.)
25-02-2010 18:31:55
Chanti
Nubcake.

Het zinkende schip
AlfaGirl Wrote:Ik weet het niet meer, hoor - Floor maakte zich bij mij verdacht omdat zij als eerste Jeroen probeerde te verdedigen en hem het hele idee van heks-zijn aan de hand deed.

Dat vond ik ook verdacht.

[quote=AlfaGirl] D
25-02-2010 22:49:43
Quote this message in a reply
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
(Sorry, ik was vergeten dat Jeroen nog ingelogd staat. Het stukje hieronder is geschreven door D)

AlfaGirl wrote:

D

(This post was last modified: 25-02-2010 23:26:29 by Oddman.)
25-02-2010 23:24:58
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Goed, maar ik stem Floor.

26-02-2010 00:00:12
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
De deadline is nu immers verstreken. Sad

26-02-2010 00:00:47
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Beste scheepsgenoten,

Omdat onze bevallige kapitein wederom meer interesse heeft in het zingen van melancholieke liederen, neem ik wederom als eerste het woord.
Vannacht is Sabrina wreed vermoord door weerwolven. We weten dat Jeroen te ziek was om haar op te eten, dus er zijn nog meer van deze beesten. En Floor bleek gisteren inderdaad een welp te zijn. Wat ik begrijp is dat Sabrina de vorm van welp heeft kunnen overnemen, en misschien heeft ze dat wel gedaan ook. De weerwolven hebben dus misschien een van hun jongen opgevreten. Laten we Sabrina dus niet te veel ophemelen, misschien was ze na vannacht achter ons allemaal aangegaan!

Er zijn nu nog acht personen, en al deze mensen hebben een verborgen persoonlijkheid, zo hebben we gemerkt.
We weten dat Jeroen een weerwolf is, maar wat weten we nog meer?

Er waren geliefden, dus er is een cupido. Er is iemand gewraakt, dus er is een wraakengel.
Verder denk ik dat omdat Jasper een priester was, dat er ook een ketterse weerwolf is. Dat zou Jeroen kunnen zijn. Overigens zijn diens krachten nutteloos geworden met het verscheiden van Jasper.

In de eerste dag heeft Steefsje veel gezwegen. Toen ik wilde gaan slapen, vlak nadat ik gestemd had, duwde ze echter mijn rolstoel naar het voordek. Daar vertelde ze me het een en ander. Ik wil haar bij deze vragen deze informatie met iedereen te delen, zodat we als groep geen onderlinge geheimen voor elkaar hebben. Behalve dan dat sommigen van ons de anderen willen opeten.
Dus, Steefsje, wat kan jij ons vertellen?

Verder, mocht er toevallig een ooggetuige zijn, misschien heeft diegene iets gezien?
En er is een iemand die de eerste dag op Sabrina heeft gestemd. Niet onverstandig, maar waarom?

01-03-2010 20:23:51
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;