Post Reply 
Het zinkende schip
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Beste mede-overlevenden.
Volgens mij zag ik namelijk onze nieuwbenoemde kapitein een kast in vluchten waar ze naar ik vermoed morgenavond pas weer uit zal komen. Met het risico voor mijn beurt te spreken, tracht ik te reconstrueren wat er deze gruwelijke nacht gebeurd is.
Het lijkt erop dat Mark aangevallen is door hongerige beesten, en dat hij vervolgens in het wilde weg onze kapitein heeft neergeschoten. En die bleek dusdanig geliefd door onze Ot, dat we ook hem niet meer tot de levenden mogen rekenen.

Vervolgens leren wij dat een van deze mensen beschermd was door de wraakengel, en dat Jeroen aangewezen is als de veroorzaker van al dit leed. Ik vraag mij af of er andere conclusies mogelijk zijn.

I wanted to change the world, but I could not even change my underwear
20-02-2010 22:23:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Meer Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Dat lijkt mij een correcte conclusie. En aangezien de gestorvene goede geesten zijn, kunnen we aannemen dat we Jeroen moeten kielhalen.
20-02-2010 23:07:37
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Inderdaad, de enige logische uitkomst is Jeroen zwemmen leren! Maar ik waarschuw vast, hoewel ik geen paniekzaaier wil zijn: er zijn er nog meer... Vannacht probeerde eentje mij aan te vallen, maar het was maar een kleintje en ik kon ontkomen... Ik heb me verstopt in m'n grote hutkoffer, en al mijn elegante avondjurken heeft het monstertje vernacheld!

"MacGyver" is the equivalent of Vulcan vintage human horror television.
20-02-2010 23:38:00
Floortje Offline
Senior Member

Het zinkende schip
Ik wil de boel niet ingewikkelder maken dan het al is, maar het staat nog niet vast dat Jeroen een monster is. Hebben jullie gedacht aan de mogelijkheid dat hij een flesje vergif had en dat heeft gebruikt vannacht?
Belangrijker: hij is nu zijn kracht en stemrecht kwijt, dus hebben we weinig van hem te vrezen. Hij gaat vanzelf dood over een paar nachten. Kunnen we ons niet beter concentreren op ander leed?

Zoals dat kleintje waar Sabrina het over heeft. Wat een geluk (en wonder) dat je deze aanslag hebt overleefd Sabrina! Hoe kan dat? En heb je enig idee wie je aangevallen heeft?
Ik wil trouwens wel even kijken naar je jurken. Ik ben best vaardig met naald en draad - al zeg ik het zelf. Maar ik heb dan ook de meest vreselijke wonden gehecht in mijn jaren als scheepsdokter.
21-02-2010 09:21:15
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
((ben erachter gekomen dat ik stemrecht kwijt ben, en mijn krachten, maar wel mag praten Smile))

Op dit moment ben ik de hoofdverdachte, dus kan ik ook maar beter zeggen wat ik ben anders word ik toch opgehangen.
Ik ben de heks, en was origineel het doelwit van de monsters vannacht.
Ik heb mijzelf gered, en mijn wraak geuit naar Mark, die al lang op mijn huid zat dat ik de machines niet goed onderhoudde, en zei dat ik dingen stal. Hetgeen beide niet waar is.

Ik had er niet op gerekend dat hij in zijn laatste minuten als een gek rond zou gaan schieten, met alle gevolgen van dien.

Op dit moment ben ik erg ziek en kan ik weinig. Ik hoop dat jullie mij de kans geven los te komen van deze wraak die boven mij hangt, zodat ik daarna kan helpen de boot te maken zodat we allemaal, behalve de monsters, weer veilig naar huis kunnen.

*gaat weer terug in bed liggen en valt in slaap*

Edit: te erge spelfoutjes goedgezet Tongue

Miew mriewiew mrrr mriew prrrr!!!
(This post was last modified: 21-02-2010 11:03:11 by Oddman.)
21-02-2010 11:00:31
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Sorry Jeroen, maar ergens in mijn hutkoffer heb ik een sprookjesboek liggen, en daarin staat dat heksen immuun zijn voor hun eigen drankjes... Waarschijnlijk omdat ze hun eigen teennagels en haren erin verwerken ofzo...
Het monstertje dat mij aanviel was maar klein, nog duidelijk niet volwassen, en greep daarom mis - het wist duidelijk niet vantevoren wie zijn doelwit moest zijn, wat mijn redding is geweest. Maar het beestje was er niet al te subtiel in, dus ik merkte wel dat het het op mij gemunt had.

21-02-2010 11:43:46
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Het immuun zijn voor eigen drankjes vind ik een raar verhaal. Kun je dat uitleggen?
Het is overigens zo dat als de Wraakengel sterft, Jeroen zijn krachten terug krijgt. Dus mocht hij een kwaadwillende zijn, dan is hij zeker nog niet uitgeschakeld.

Verder, over het monstertje. Ik lees dat iemand het volgende schrijft: Wat een geluk (en wonder) dat je deze aanslag hebt overleefd Sabrina! Hoe kan dat? En heb je enig idee wie je aangevallen heeft?

Een wonder dat je die aanslag hebt overleefd dus. Wat ik ervan begrijp is dat iemand je probeerde te vermoorden, maar dacht dat je iemand anders was dan je daadwerkelijk bent. En dat daarom de moord mislukt is. Misschien wist de moordenaar niet dat haar slachtoffer te weten komt wie diegene is die haar probeerde te vermoorden.

Of trek ik nu de verkeerde conclusies?

21-02-2010 12:54:35
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
AlfaGirl Wrote:Sorry Jeroen, maar ergens in mijn hutkoffer heb ik een sprookjesboek liggen, en daarin staat dat heksen immuun zijn voor hun eigen drankjes... Waarschijnlijk omdat ze hun eigen teennagels en haren erin verwerken ofzo...

Ik ben niet ziek geworden van mijn drankje, maar van de wraak van de wraakengel omdat ik mijn drankje heb gebruikt om Mark te doden.

En wat is dit over die kleine beestjes die je aan proberen te vallen? Wat is dat nu weer. Kan je dat toelichten? Ik heb nog nooit gehoord van mini-weerwolven of iets dergelijks.

21-02-2010 19:07:00
Floortje Offline
Senior Member

Het zinkende schip
Sabrina: ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. We kunnen dit kleine monstertje maar beter vlug te pakken krijgen, voor het een grote jongen wordt!
Geert: weet je zeker dat Jeroen zijn krachten terug zou kunnen krijgen als de wraakengel sterft? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij alleen zijn stemrecht terug zou krijgen. Maar misschien heb jij andere bronnen dan ik?

Ach, als we niks beters weten lijkt het me prima om Jeroen te lynchen voor de zekerheid.
Of heeft iemand nog iets gezien of gehoord?
Kapitein Irene?
D?
Steefsje?
Chantal?
Roos?
21-02-2010 19:15:51
Irene
Nubcake.

Het zinkende schip
Nee, ik heb helaas niks gezien en/of gehoord. Maar aangezien ik nu kapitein ben van dit schip, zal ik er alles aan doen om jullie te beschermen! Dus mensen, hou elkaar goed in de gaten en verlies elkaar niet uit het oog. We moeten sterk zijn!
21-02-2010 21:27:32
Quote this message in a reply
roZijn Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
ja dat mag ik hopen!

ik moet zeggen dat ik zeer ge

Cheer up, boys (your make up is running)
22-02-2010 00:54:59
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Chanti
Nubcake.

Het zinkende schip
*Neemt een aspririne en een slokje wijn en probeert wijs te worden uit wat haar medepassagiers vertellen*

AlfaGirl Wrote:Sorry Jeroen, maar ergens in mijn hutkoffer heb ik een sprookjesboek liggen, en daarin staat dat heksen immuun zijn voor hun eigen drankjes... Waarschijnlijk omdat ze hun eigen teennagels en haren erin verwerken ofzo...

Ik heb zo iets gelezen in een artikel over heksen. Ik vond het interessant, dus ik heb ik het meegenomen. Je moet tenslotte toch iets te lezen hebben op een cruise. *leest de betreffende regel uit het artikel voor- Heks- Beperkingen:
De heks kan het levensdrankje niet aan zichzelf toedienen. *
Als dat waar is, klopt het verhaal van Jeroen dus niet.

AlfaGirl Wrote:Het monstertje dat mij aanviel was maar klein, nog duidelijk niet volwassen, en greep daarom mis - het wist duidelijk niet vantevoren wie zijn doelwit moest zijn, wat mijn redding is geweest. Maar het beestje was er niet al te subtiel in, dus ik merkte wel dat het het op mij gemunt had.

Misschien was het een weerwolvenwelp? Maar er zijn toch geen kinderen meer aan boord? Toch?

Floortje Wrote:Of heeft iemand nog iets gezien of gehoord?
Kapitein Irene?
D?
Steefsje?
Chantal?
Roos?

Nee en dat is maar goed ook, want ik weet zeker dat als ik wel gezien of gehoord had wat er gebeurd was, ik er nog ergere nachtmerries aan over zou houden dan die ik waarschijnlijk nu al zal hebben. Ik vraag me trouwens af wie ik daar voor kan aanklagen. Dit is niet de reis die ik geboekt heb. Ik had een romantische cruise geboekt en nu zit ik vast in een slechte B Horror film.

Irene Wrote:Dus mensen, hou elkaar goed in de gaten en verlies elkaar niet uit het oog.

Dat is een goed advies. Bij elkaar blijven en niet opsplitsen in groepjes en zeker nergens alleen heen gaan.
In horror films gaat er altijd iemand dood als dat gebeurt.
22-02-2010 02:34:28
Quote this message in a reply
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Floortje Wrote:Sabrina: ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. We kunnen dit kleine monstertje maar beter vlug te pakken krijgen, voor het een grote jongen wordt!

Ja precies, zo'n welpje groeit als kool, voor je 't weet is het een volwassen monster en eet het om het even wie op!
Oh, en als je nog even naar mijn avondjurken wil kijken...? *graaft in haar veel te grote hutkoffer* Ik had ze onderin verstopt, ik kon het niet

22-02-2010 14:00:54
D Offline
Member

Het zinkende schip
Ik begrijp nog steeds niet waar Sabrina het over heeft, maar misschien ligt het aan die vodka fles die ik net achterover geslagen heb (alcohol makes every thing better). Misschien kan Sabrina (of Floor) het even uitleggen voor de leken, want het is nu wel erg vaag allemaal.

Verder heb ik niks gezien vannacht. Ik kan hellaas niks toevoegen aan de discussie. Al heb ik zo mijn vraagtekens bij het verhaal van Jeroen.
22-02-2010 23:15:07
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Chanti Wrote:Misschien was het een weerwolvenwelp?

Ja.

23-02-2010 08:56:29
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Chanti Wrote:*Neemt een aspririne en een slokje wijn en probeert wijs te worden uit wat haar medepassagiers vertellen*

Ik heb zo iets gelezen in een artikel over heksen. Ik vond het interessant, dus ik heb ik het meegenomen. Je moet tenslotte toch iets te lezen hebben op een cruise. *leest de betreffende regel uit het artikel voor- Heks- Beperkingen:
De heks kan het levensdrankje niet aan zichzelf toedienen. *
Als dat waar is, klopt het verhaal van Jeroen dus niet.

Ik heb anders ook gehoord van heksen die wel zichzelf kunnen genezen. Het is maar de vraag welk paradigma op dit schip geldt. Misschien moeten we een schaap offeren om een antwoord te krijgen van de Verteller.

*Offert schaap

Floortje Wrote:Geert: weet je zeker dat Jeroen zijn krachten terug zou kunnen krijgen als de wraakengel sterft? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij alleen zijn stemrecht terug zou krijgen. Maar misschien heb jij andere bronnen dan ik?

Goed punt. Ik zou willen dat ik mijn sprookjesboek beter bestudeerd had. Maar ik lees inderdaad dat diegene alleen zijn stemrecht terugkrijgt als de wraakengel sterft. Wat ik echter ook over het hoofd had gezien is dat Jeroen zal sterven, de derde nacht nadat de wraak over hem is uitgeroepen, als de wraakengel niet eerder is gestorven.

Ik denk dat we ons dus voorlopig beter kunnen richten op personen die direct schade kunnen aanrichten.

Zo valt het me op dat Floortje op veel in gaat, behalve mijn insinuatie dat zij wel eens een weerwolvenwelp zou kunnen zijn. Dat sterkt mij in mijn vermoeden. Hoewel een welp geen weerwolf is, is het wel een schadelijk beestje, omdat ze een extra moord kan plegen zodra ze weet wie een bepaald karakter is. Het zou dus bijvoorbeeld nu niet handig zijn als er bijvoorbeeld een andere heks is, om zich bekend te maken, ten einde te bewijzen dat Jeroen een weerwolf is. Want die zal direct ten prooi vallen aan de welp. Bovendien hebben we gemerkt dat de welp zo gewiekst is om lukraak mensen aan te vallen, blijkbaar op de gok.

23-02-2010 10:52:41
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
geer+ Wrote:Ik heb anders ook gehoord van heksen die wel zichzelf kunnen genezen. Het is maar de vraag welk paradigma op dit schip geldt. Misschien moeten we een schaap offeren om een antwoord te krijgen van de Verteller.

*Offert schaap

Ik had ook al wat onderzoek trachten te doen in die richting, maar nog geen overtuigend bewijs de ene of andere kant op kunnen vinden - wellicht komen we met vereende krachten verder?

Geer+ Wrote:Goed punt. Ik zou willen dat ik mijn sprookjesboek beter bestudeerd had. Maar ik lees inderdaad dat diegene alleen zijn stemrecht terugkrijgt als de wraakengel sterft. Wat ik echter ook over het hoofd had gezien is dat Jeroen zal sterven, de derde nacht nadat de wraak over hem is uitgeroepen, als de wraakengel niet eerder is gestorven.

Hmm, als we dat zeker weten... Dan is dat wellicht van minder belang, als hij echt geen schade zou kunnen aanrichten zelfs al was hij geen heks...

Geer+ Wrote:Zo valt het me op dat Floortje op veel in gaat, behalve mijn insinuatie dat zij wel eens een weerwolvenwelp zou kunnen zijn. Dat sterkt mij in mijn vermoeden.

Wat!? Dat had ik even gemist... Blijf van mijn avondjurken af! *grist jurken terug en verbergt die weer op de bodem van de hutkoffer* het zekere voor het onzekere...

23-02-2010 10:58:26
D Offline
Member

Het zinkende schip
* Tegen Sabrina:*

Het enige wat ik kan bedenken is dat de weerwolven vannacht iemand hebben gebeten en dit persoon zo ook in een weerwolf is veranderd. Is dat wat je bedoelt? Zo ja, hoe weet jij dat dan?
Tenzij je zelf een van de weerwolven bent of zelf gebeten bent vannacht, kan ik mij niet voorstellen dat je dat weet.
23-02-2010 10:59:02
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
*tegen D*

Nee, de Welp viel mij aan

*verwijst tactisch naar Uitleg topic*

23-02-2010 13:21:55
goldylox Offline
Parental Control Group

Het zinkende schip
Alphagirl Wrote:
Geer+ Wrote:Goed punt. Ik zou willen dat ik mijn sprookjesboek beter bestudeerd had. Maar ik lees inderdaad dat diegene alleen zijn stemrecht terugkrijgt als de wraakengel sterft. Wat ik echter ook over het hoofd had gezien is dat Jeroen zal sterven, de derde nacht nadat de wraak over hem is uitgeroepen, als de wraakengel niet eerder is gestorven.

Hmm, als we dat zeker weten... Dan is dat wellicht van minder belang, als hij echt geen schade zou kunnen aanrichten zelfs al was hij geen heks...

*kijkt met glazige ogen en een bleek gezicht op*

Volgens mijn kennis ben ik, mocht ik dit overleven, alsnog voor altijd mijn krachten kwijt Sad
Ik zal dus mijn heksenbestaan helaas op moeten geven...

*valt snikkend weer in een onrustige slaap met koortsdromen*

23-02-2010 18:23:00
Floortje Offline
Senior Member

Het zinkende schip
geert ik heb je insinuatie compleet gemist. wat maakt dat je mij verdacht vindt?
23-02-2010 19:13:33
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Lees mijn tweede post maar terug.

23-02-2010 20:41:48
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Ik heb trouwens wel een andere theorie. Als Sabrina zegt dat ze door een welp is aangevallen kan dat volgens mij drie dingen betekenen.

1. Ze zegt dat ze aangevallen is door een welp, maar dat is niet zo. Dat impliceert dat ze weet of erop gokt dat er geen welp in het spel is en bluft. Dan is ze hoogstwaarschijnlijk een weerwolf. Dit lijkt me niet waarschijnlijk, maar je weet het nooit.

2. Ze is inderdaad aangevallen en zegt dat terwijl ze een weerwolf is. Dan wil ze door onze aandacht op de welp te richten de aandacht afleiden van de wolven en bovendien min of meer zichzelf vrij pleiten omdat ze ons op het bestaan van de welp gewezen heeft. Dit is natuurlijk zeer goed mogelijk, we hebben het over een iemand die in het verleden wel eens beweerd heeft dat ze een heks was op een manier waarop ze haar duistere alter ego verhulde.

3. Ze is inderdaad aangevallen en is onschuldig. Als ze onschuldig is en ze is aangevallen is het sowieso verstandig om ons te attenderen op het bestaan van de welp. Ik denk dat dit het meest waarschijnlijk is.

(This post was last modified: 23-02-2010 21:07:41 by Minnie.)
23-02-2010 20:58:42
Floortje Offline
Senior Member

Het zinkende schip
ik snap nog steeds niet wat je verdacht vindt aan mijn post. dat ik het een wonder noem dat Sabrina de aanslag heeft overleefd? dat kwam omdat ik dacht dat ze door een volwassen weerwolf was aangevallen. ik wist toen nog niet precies wat welpen doen.

je vergeet trouwens nog een optie: ze zegt dat ze is aangevallen door de welp, terwijl ze zelf de welp is.
23-02-2010 21:05:00
geer+ Offline
Posting Freak

Het zinkende schip
Hebbes!

Floortje Wrote:Sabrina: ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. We kunnen dit kleine monstertje maar beter vlug te pakken krijgen, voor het een grote jongen wordt!

Floortje Wrote:ik dacht dat ze door een volwassen weerwolf was aangevallen. ik wist toen nog niet precies wat welpen doen.

Over je laatste opmerking: Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, want waarom zou je er de aandacht op vestigen dat er een bepaalde variant is als niemand die verwacht, als je dat zelf bent?

23-02-2010 21:13:46
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)
float: right;