Post Reply 
Het huis van de Burgemeester
JLT* Offline
Posting Freak

De eerste dag is [eindelijk] begonnen. Roos, de vrouw van de Burgemeester, zal gastvrouw zijn na het overlijden van haar man.

Deadline voor dag 1: za 8 januari

"I think I'll have seconds.."

-Chronomangor; Eater of Time. ∞
04-01-2011 13:30:37
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Ach nee! Beroofd van onze leider en de beste jager in het dorp, wat een slag! Heeft iemand een bebloed persoon zien wegvluchten uit de toren? Wie rinkelt er hier als hij/zij loopt? Wie heeft er candystripe sokken aan? Wie kan niet ophouden met het neurien van kerstliederen? Wie moet er dood?!

"MacGyver" is the equivalent of Vulcan vintage human horror television.
04-01-2011 14:19:13
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Floortje Offline
Senior Member

Ik geloof wel dat Merel haar geweer op het goede persoon heeft gericht! Geert een grafrover? Brrr dat klinkt eng. Een toevalstreffer vrees ik, want hoe zou zij meer kunnen weten dan wij?
Ikzelf heb helaas geen idee wat er gebeurd is. Geen bebloede of neuri
04-01-2011 15:36:51
roZijn Offline
Posting Freak

ach en wee...
helaas heb ik niet kunnen zien wie hier de oorzaak van was mijn aandacht was vanzelfsprekend bij mijn man.
ik zal proberen zo goed mogelijk zijn taak over te nemen.
met hem als voorbeeld is dus duidelijk dat niet iedereen is wat hij lijkt
is er iemand die wat weet? die een vermoeden heeft?
koffie?

Cheer up, boys (your make up is running)
04-01-2011 16:13:11
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
D Offline
Member

Goh Roos, wat klink je zakelijk. Hoewel ik het goed van je vind dat je zo snel de draad weer op pakt (ten slotte moeten we de daders zo snel mogelijk pakken), had ik verwacht dat je meer van slag zou zijn na de dood van je man.

Hellaas heb ik ook geen idee wie de daders zijn. Ik had zo veel vertrouwen in Merel, die ons vorig jaar nog geredt heeft van de ondergang, dat ik eindelijk weer eens goed geslapen heb. Een goede nachtrust zal er nu niet meer in zitten, nu onze beste schutter overleden is.
04-01-2011 17:02:11
roZijn Offline
Posting Freak

natuurlijk ben ik er kapot van!
als vervangend burgemeester probeer ik het beste te doen om te zorgen dat er niet meer slachtoffers vallen..

04-01-2011 17:22:08
goldylox Offline
Parental Control Group

Hoewel we ieder jaar weten dat die elven en Santa Claus er weer aan komen, blijft het steeds weer een grote schok.

Roos, heel veel sterkte met het verlies van Geert. Hij was, in mijn ogen, een waardig burgemeester, hoewel hij, zoals nu blijkt, er toch vreemde hobbies op nahield.

Hoewel ik graag zou willen helpen jullie en mijzelf te beschermen, weet ik helaas niets.
Ik weet van vorige jaren dat er wel medebewoners zijn met krachten die ons kunnen helpen tegen de elven.
Ik hoop dat deze ook dit jaar op zullen staan en ons helpen tegen al dit kwaad. Tevens zal ik ook dit jaar weer alles doen wat binnen mijn macht ligt om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk elven terug naar de hel gestuurd kunnen worden voordat Santa Claus zelf komt!

Miew mriewiew mrrr mriew prrrr!!!
04-01-2011 19:25:49
mirla Offline
Posting Freak

je was inderdaad een beetje te luchtig misschien in je eerste opmerkingen, maar allicht komt dat doordat je het nu als vervangend burgemeester moet doen..
ik heb helaas ook niets gehoord of gezien, ik had ook veel vertrouwen in Merel...
04-01-2011 19:29:33
Chanti
Nubcake.

Ook ik heb geen flauw idee wie de elven onder ons zouden kunnen zijn.
Ik heb niets verdachts gezien of gehoord.
Misschien moet ik vannacht maar een hakmes in de buurt van mijn bed houden.
04-01-2011 21:24:58
Quote this message in a reply
Steefsje
Nubcake.

Die arme Merel! Op zo'n manier beslopen dat ze zich niet meer kon verdedigen.. Godzijdank heb ik mijn schop. Al zal dat van een afstandje weer niks uithalen... HELP!!!
05-01-2011 09:12:42
Jazzper-11 Offline
Posting Freak

Die vervloekte elven! Ieder jaar hetzelfde drama!
En alsof het niet erg genoeg was dat ze onze Merel zo bruut vermoord hebben, zorgen ze ook voor verdeeldheid en wantrouwen in ons dorp. Ik bedoel, we hebben geen concrete aanleidingen, niemand heeft iets gezien of gehoord.
Reageerde Roos inderdaad verdacht rustig? Of vervulde ze gewoon haar functie, en was D er op uit om iemand
verdacht te maken?
Ik weet het niet. Ik vraag me af of iemand van ons het weet. Hoe gaan we voorkomen dat we zometeen een verkeerde beslissing nemen?

World's biggest squirrel!
05-01-2011 13:54:52
goldylox Offline
Parental Control Group

Ik sluit mij geheel aan bij Jaspers standpunt.

Het meest belangrijke is dat we, hoe moeilijk ook, elkaar blijven vertrouwen totdat het zeker is dat iemand een elf is of ons dorp kwaad toe wenst. Maar ook het grote dilemma, hoe bepalen we dat? Door puur op geruchten en speculaties af te gaan lossen we niets op.

Ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat er iemand in dit dorp is die ons op dit moment verder kan helpen.

05-01-2011 19:43:37
Floortje Offline
Senior Member

Dat hoop ik ook!
06-01-2011 09:12:55
D Offline
Member

Ik probeer niemand verdacht te maken. Ik weet echt niet wie dit op zijn geweten heeft. Maar aangezien niemand iets gezien of gehoord heeft (of ze durven niks te zeggen uit angst dat ze het volgende slachtoffer zijn), kan ik alleen maar uit gaan van wat mensen zeggen en hoe ze reageren. Ik probeer alleen maar wat reacties uit te lokken. Net zoals jij, Jasper, dat ook probeert. En kom ik door je test?

Ik hecht heel veel waarden aan vertrouwen, maar na de dood van Merel en Geert, ben ik het vertrouwen in de mensheid een beetje kwijt.
06-01-2011 12:27:21
roZijn Offline
Posting Freak

dat is heel goed te begrijpen en ik worstel met hetzelfde probleem.
moeilijk om mensen te vertrouwen, maar ook om te wantrouwen.
en al helemaal om vermoedens uit te spreken.

wel stel ik voor om iemand aan te pakken, zodat de kans vergroot wordt dat er komende nacht niet nieuwe slachtoffers vallen. al had ik wel gehoopt dat de keuze minder willekeurig zou hoeven zijn.

06-01-2011 16:14:38
goldylox Offline
Parental Control Group

Ik ben het helemaal met Roos eens dat we, hoe moeilijk ook, wel ervoor moeten kiezen iemand aan te pakken.

Bij gebrek aan fundamenteel bewijs wil ik graag het volgende tot iedereens aandacht brengen. Heeft iemand eigenlijk iets gehoord van Mark of Wendy? Ik vind het namelijk erg verdacht dat, ten tijde van crisis en moord, ze niets van zichzelf laten horen. Terwijl wij allen hier wel aanwezig zijn. Hebben ze het beide wellicht te druk gehad vannacht waardoor ze nu liggen te slapen?

06-01-2011 19:32:24
AlfaGirl Offline
Posting Freak

Ik zal eens bij Wendy op de deur kloppen - ze woont nog maar net in het dorp, dus misschien weet ze nog niet genoeg van het jaarlijkse Elfengevaar om te weten dat ze naar de vergadering moet komen.
Wat Mark betreft, tja... Hij zal wel weer in 'verstrooide professor' modus zitten...

"MacGyver" is the equivalent of Vulcan vintage human horror television.
07-01-2011 13:14:55
goldylox Offline
Parental Control Group

Het lijk mij ten zeerste onwaarschijnlijk dat Mark een verstrooide professor zou zijn. Een houthakker die zijn gedachten teveel laat dwalen mist zeer snel een van zijn ledematen. En zover ik weet heeft Mark ze nog alle vier.

Ik geef toe dat het te verwachtten was van Wendy dat ze niet deze vergadering zou bijwonen aangezien ze bijna niet haar woning uit komt. Ik begrijp dat jij, Sabrina, als verzorger voor haar opneemt, maar we weten allemaal dat Wendy niet voldoet aan het normaalbeeld van ons dorp.

07-01-2011 15:24:08
goldylox Offline
Parental Control Group

Ter allen informatie, ik heb besloten naar wie mijn stem zal gaan.

Op dit moment heb ik namelijk de keuze tussen 2 dorpsbewoners die beide zich verdacht gedragen door niet te komen naar deze spoedvergadering. Van een van de bewoners vind ik dit begrijpelijker omdat ze zelden haar huis uit komt, namelijk Wendy. Hiermee gaat dus mijn stem vandaag naar houthakker Mark.

Ik hoop hiermee de juiste beslissing te nemen, maar gezien de omstandigheden en de beschikbare informatie lijkt mij dit de verstandigste keuze.

08-01-2011 22:38:51
JLT* Offline
Posting Freak

De vergadering is nu dus gesloten. Mail weerwolvenspelleider bij hotmail met je stem. zoals gezegd verliezen de mensen die niet bij de vergadering aanwezig waren helaas stemrecht voor deze dag.

deadline voor stemmen: Maandag 23.59

09-01-2011 12:39:36
JLT* Offline
Posting Freak

De vergadering is weer open.

Deadline is dinsdag 23.59

15-01-2011 08:53:47
goldylox Offline
Parental Control Group

Op deze wijze een ochtend beginnen zo vlak voor de kerst is uiteraard het beste wat ons kan overkomen.

Ik hoop dat de beschermers van dit dorp dit kunnen handhaven zodat we een kans maken tegen al die elven.

Nu de volgende dag is begonnen wil ik weer graag beginnen met een oproep of iemand iets weet over mogelijke elven. We hebben gisteren een goede keuze gemaakt, en ik hoop dat vandaag weer te kunnen doen.

15-01-2011 10:43:22
roZijn Offline
Posting Freak

ik sluit me hier helemaal bij aan!

het is inderdaad fijn dat er vannacht geen nieuwe slachtoffers zijn gevallen. hebben we de elfen afgeschrokken door gister een van hen uit te schakelen? of zit er meer achter en zijn er inderdaad beschermers onder ons? ik hoop zo dat er iemand meer weet!

15-01-2011 14:13:34
Floortje Offline
Senior Member

Wat een vredigheid hier. Het is haast verdacht dat er geen sporen in de sneeuw zijn, zulke rustige nachten zijn we niet gewend. Misschien doen de elven een winterslaap? Of zijn ze vergeten op te staan vannacht?
Ik weet niks in elk geval.
15-01-2011 19:33:38
Steefsje
Nubcake.

Volgens mij hebben we ze inderdaad afgeschrikt met het opknopen van Mark! En wat Jeroen zegt, hopelijk kunnen onze beschermers de huidige vrede handhaven..
16-01-2011 10:18:50
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;