Post Reply 
Israel en Syri
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Voorzover het hele Midden-Oostenconflict niet
21-09-2007 11:01:47
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
SageGenesis Offline
Moderator

Israel en Syri
Is dit een preview van een nieuwe release van Holistic Design of zo? Syri

What you need to understand about the apocalypse is that you aren't Mad Max. You're part of the skull pyramid in the background.
21-09-2007 14:57:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
nar Offline
Posting Freak

Israel en Syri
[quote=Oddman]Waarom laten de Syri

raptor magnificus
- - - - - -
i am a motherfucking ray of goddamn sunshine, i am.
22-09-2007 09:41:25
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
[quote=nar][quote=Oddman]Waarom laten de Syri
(This post was last modified: 24-09-2007 09:50:23 by wolfy.)
24-09-2007 09:49:47
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Israel en Syri
Oh, het kon mij toen al schelen, heb het zelfs geprobeerd te bespreken met mensen maar niemand leek geinteresseerd. Behalve Jelte dan.

Oh, en ben net gebeld door D66 om me te bedanken voor m'n aanmelding Tongue

robindevoh.com - NaNoWriMo prep & onwards, writin's the main topic.
24-09-2007 11:03:41
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
voh Wrote:Oh, het kon mij toen al schelen, heb het zelfs geprobeerd te bespreken met mensen maar niemand leek geinteresseerd. Behalve Jelte dan.

Oh, en ben net gebeld door D66 om me te bedanken voor m'n aanmelding Tongue
Awesomeness!
24-09-2007 11:40:06
Jazzper-11 Offline
Posting Freak

Israel en Syri
In een poging onpartijdig te blijven heeft de westerse media zich beperkt tot een overzichtelijk tweezijdig conflict, die tussen Israel en Palestina. Alle andere sluimerende conflicten daar in de buurt zouden alleen maar verwarring en onduidelijkheden scheppen, en worden daarom achterwegen gelaten?

Er gebeurt daar in het iedergeveel heel erg veel waar wij niks van weten dankzij de filter van het 'onafhankelijke' nieuws, denk ik.

World's biggest squirrel!
24-09-2007 13:10:27
scroipt Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Ik denk dat bijna niemand een overzicht heeft van alles wat daar speelt; de grootste fout is waarschijnlijk dat sommige journalisten denken dat ze aan onpartijdige verslaggeving doen; ten tweede hebben wij nauwelijks een referentiekader. Wat echter wel duidelijk is, is dat het meeste dat afspeelt, ongeacht of dit rechtvaardigbaar is, ethisch ontoelaatbaar is.

`Je n'avais pas besoin de cette hypothèse-là' --Pierre-Simon, Marquis de Laplace
24-09-2007 13:54:05
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
De vraag is of het aan ons is om in te grijpen. Is d
24-09-2007 14:20:29
scroipt Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Inzover als dat 'wij' (westerse wereld) al jaren op zijn minst economisch ingrijpen in andere landen dragen wij is het uiteraard ethisch verantwoord om iets te doen. De vraag is wat.

`Je n'avais pas besoin de cette hypothèse-là' --Pierre-Simon, Marquis de Laplace
24-09-2007 14:40:02
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
scroipt Wrote:Inzover als dat 'wij' (westerse wereld) al jaren op zijn minst economisch ingrijpen in andere landen dragen wij is het uiteraard ethisch verantwoord om iets te doen. De vraag is wat.
Hmmm.... wat dacht je van 'iedereen gelijk behandelen', for starters?
24-09-2007 15:47:42
scroipt Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Bij 'iets doen' hoef je niet gelijk naar een leger te grijpen en de boel op stelten zetten.

24-09-2007 16:11:40
Larien
Nubcake.

Israel en Syri
Het probleem is alleen vaak dat veel belangrijke figuren belang hebben bij dit soort chaos; eigenlijk zou je de complete top moeten vervangen door capabele mensen die niet corrupt zijn. Het probleem is alleen dat je daar nooit zeker van bent, om nog maar te zwijgen over de uitvoerbaarheid...
24-09-2007 16:18:44
Quote this message in a reply
Jazzper-11 Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Corruptie is daar zo ver doorgeworteld in de maatschappij dat die er niet meer uit te krijgen is, het zit in iedere laag van de bevolking.

Je zou kunnen zeggen dat ze het beste af zijn als de westerse wereld zich volledig terug trekt, zodat ze het zelf kunnen uitvechten en daarna wederopbouwen. Maar wij hebben daar te veel belangen om het maar te laten liggen?

26-09-2007 08:29:31
Jazzper-11 Offline
Posting Freak

Israel en Syri
By the by, JLT, zou jij je broertje hier heen kunnen sturen?
Ben wel benieuwd wat hij er over te zeggen heeft.

26-09-2007 08:47:30
mirla Offline
Posting Freak

Israel en Syri
JLT:
ik geloof dat ie zn password vergeten is Tongue
ik zal m even een reminder sturen Smile
26-09-2007 10:36:49
nar Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Oddman Wrote:En oh, ben jij al lid van een partij?
nee, ben ik niet. er is geen partij die mij echt aanspreekt, en ik ben niet echt fan van de manier van politiek drijven noch het politieke stelsel in nederland.

re: tot in hoeverre het 'ethisch verantwoord' is om in te grijpen, waar dan ook en hoe dan ook. ik denk dat het enkel gepast is wanneer we niet alleen (1) bereid zijn om mensen te helpen op de manier waarop zij geholpen willen worden, maar ook (2) bereid zijn om vanuit het buitenland hulp te willen toestaan.
re: (1) wordt bijvoorbeeld Irak bevrijd van het bewind van Saddam Hussein zodat Irak een welvarend, trots land kan worden, waar de wederopbouw naar Irakeze normen, waarden en wensen is bedreven? Of is het de bedoeling dat Irak opgebouwd wordt in de westerse imago, ongeacht wat de burgers, de politici, en de buurlanden wel of niet willen?
re: (2) stel dat nederland zich in een crisis bevindt, en de VS het over ingrijpen heeft, of Irak (what a crazy world that would be!). zit nederland daar op te wachten? zou nederland zulke hulp, economisch of militair van aard, toestaan, of is nederland daar te trots voor? ik zou zeggen dat als nederland dezelfde hulp die zij nu verleent, in de toekomst ook zou willen accepteren wanneer en of het nodig is, dat het absoluut ethisch verantwoord is om elders in te grijpen. zo niet, dan is het louter hypocrisie

raptor magnificus
- - - - - -
i am a motherfucking ray of goddamn sunshine, i am.
26-09-2007 13:12:21
JLT* Offline
Posting Freak

Israel en Syri
volgens mij gaat eelcos scriptie hier ongeveer over Wink

"I think I'll have seconds.."

-Chronomangor; Eater of Time. ∞
27-09-2007 12:27:18
Tiamat Offline
Senior Member

Israel en Syri
Jazzper-11 Wrote:By the by, JLT, zou jij je broertje hier heen kunnen sturen?
Ben wel benieuwd wat hij er over te zeggen heeft.
Tja ik weet het ook niet hoor Tongue
27-09-2007 13:08:26
Tiamat Offline
Senior Member

Israel en Syri
Waarom laten WIJ dit gebeuren, mijn 2 eurocent
27-09-2007 13:27:39
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
[quote=Tiamat]Waarom laten WIJ dit gebeuren, mijn 2 eurocent
27-09-2007 14:00:40
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Welkom op het forum trouwens, Eelco Smile.
27-09-2007 14:01:17
Tiamat Offline
Senior Member

Israel en Syri
Oddman Wrote:Dank voor deze uitleg.

Maar: dit is een proximate uitleg, een verklaring waarom de mechanismen die bestaan dit resultaat hebben gehad en in de nabije toekomst zullen blijven resulteren in vergelijkbare uitkomsten.

Mijn vraag is was rhetorischer bedoeld, namelijk: wat is het dat er voor zorgt dat een dergelijke hypocriete instelling (acts of war on a sovereign nation and all that jazz) onopgemerkt gaat in de publieke opinie?
Dat zal ermee te maken hebben dat de belangrijkste actoren in het conflict eg. Israel, VS en Syrie er geen van allen belang bij hebben dat dit breed wordt uitgemeten en daarom relatieve radiostilte houden. Dus is het niet echt een event... mensen gaan van he dat is gek er is wat gebeurd.. wat en waarom blijft te onduidelijk.
27-09-2007 15:01:48
voh Offline
Grandmaster Yogurt

Israel en Syri
En daarmee is weer even duidelijk dat de eeuwenoude les "des te minder er bekend is, des te minder valt er te bekritiseren" gaat nog steeds op.

Wegens de gebrekkige informatie is het ook moeilijk er een mening over te vormen. Het volk dom houden? Nou, okay, ongeinformeerd dan Tongue

robindevoh.com - NaNoWriMo prep & onwards, writin's the main topic.
27-09-2007 15:07:39
Oddman Offline
Posting Freak

Israel en Syri
Ik vind het een deel van mijn taak als wereldburger mijzelve op de hoogte te houden van dit soort dingen.
27-09-2007 15:27:40
Post Reply 

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
float: right;