It's on! (200x)

Full Version: Recipes
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Okay, so Robin said he wouldn't ban me for posting a recipe provided it was the cheesecake recipe. So here goes:

Lemon cheesecake

Bakspullen:
kleine springvorm 15 cm (Hema, naast de kinderbakspullen...)
bakpapier
aluminiumfolie
ovenschaal/bakblik waar de springvorm inpast (want moet au bain marie gebakken)
usual suspects: mixer, beslagkom, enz.

Ingredi
Coffee cheesecake:

Zie recept hierboven voor lemon cheesecake, met de volgende aanpassingen:

Ingredi
dit is stiekem hetzelfde recept als wat ik gebruikt heb voor m'n rum en honing cheesecake. dus ipv citroen sap honing en een scheutje rum doen. citroen rasp is er wel super lekker bij Wink verder precies hetzelfde Grin
Not banned!
De enige recepten die ik opschrijf zijn de recepten die (getest) schaalbaar zijn voor veel personen. Moet je koken voor een grote groep en ben je de weg een beetje kwijt? Drop me a line. There are options.
voh Wrote:Not banned!

In fact, now the people who posted recipes... must regularly update with new recipes. For this is pleasing to the Voh, and he will frown upon famine, and ban all who would deny him the delights of the Gastronomic Cornucopia.
1.And lo did the Voh and the masses assembled here upon urface grow corpulent with cheesecake.
2.And Ot did gaze upon the scene and declare:
3.Harken ye to my call and come hither, for i have fed groups and gatherings more ample than thee and i see now in thine eyes that ye hunger yet still!
4.Come! Come and be sated!
5.Thus spoke Ot, and it was good.

Recipes page 1, post 7, verses 1-5
Maar volg ik dan de Leer van de Sage, de Leer van de nar, of begin ik mijn eigen stroming over het ware woord van de Voh en de Recipes? Sad
De Leer van de Sage spreekt slechts over de Voh, terwijl de nar de woorden van de false profeet Ot volgt.
brothers, whatever differences in ideology may divide us, as oil parts from peanut butter with time, let us never forget that all paths here on urface lead to the same sacred goal: full bellies and gastric delight.
as keeper of the recepies of Martijn, say I the maszah...

any requests?
repost of the awesome stuff he made @ Sabrina&Marks party Grin
lamsstoofpot.

Voor 4 personen.

Ingredi
Chocolate Bombs - also known as Muffins ;-) Mark can't finish one of these in one go...
Geen mixer nodig, gewoon met een pollepel te doen. Een muffinvorm is wel handig. Deze hoeveelheid maakt 5-6 grote muffins.

Ingredi
Oooh klinkt lekker allemaal, dankjewel! Grin Wat ik ook nog wel wil weten is dat twix-achtige spul wat er was, dat was ook heerlijk! 0Smile
^^

I support this and as a result, NO BANS FOR ANYONE (the coming 24 hours).

YAY!
Zandkoek met Karamel en Chocolade

Voor 12 stuks (dan krijg je wel groter stukken dan dat wij hadden)

Bodem
115g boter, plus extra voor invetten
130g bloem
45g witte basterdsuiker

vulling en bovenlaag
200g boter
100g witte basterdsuiker
3el stroop
4dl gezoete gecondenseerde melk uit blik
200g halfbittere chocolade, in stukjes

Verwarm de oven voor op 180 graden. Beboter een bakblik van 23x23 cm en bekleed de bodem met bakpapier. Klop de boter, bloem en suiker in de keukenmachine tot een samenhangend mengsel. Leg dit zanddeeg in het bakblik en duw het tegen de bodem en de opstaande rand aan. Strijk het oppervlak glad. Bak de zandkoek in 20-25 min goudbruin.

Bereid ondertussen de vulling. Verhit de boter, de suiker, de stroop en de gecondenseerde melk in een pan op laag vuur tot de suiker is opgelost. Breng het mengsel aan de kook. Kook het onder voortdurend roeren 6-8 minuten in, tot het heel dik is. (let op als je het te lang doet dan scheidt de boter van het geheel en dit wil je niet!) Haal de zandkoek uit de oven en giet het mengsel erover uit. Zet het geheel in de koelkast tot de vulling stevig is.

Smelt de chocolade au bain-marie en zet de kom even weg. Strijk de nog warme chocolade uit over de karamelvulling. Zet het geheel in de koelkast om de bovenlaag op te laten stijven. Snijd de koek voor het serveren in 12 stukken. (of meer als je kleinere stukken wil Wink )

Enjoy!
Ik heb vandaag de chocoladetaart meegenomen naar werk, en er zijn meerdere collega's die HEEL graag het recept willen hebben.

Dus, Sabrina, zou je het recept kunnen posten? Grin
hehehe ok
vind je het goed als ik deze even doorpost naar m'n kookgroepje op facebook Wink denk dat zij hier ook wel erg blij mee zijn
Post away ^_^
op verzoek.

Indonesisch gehakt uit de oven:

Ingredi
Dank Grin
Just out of curiosity, hoe komt het dat een aantal recepten hier opeens na het begin worden afgebroken? Heeft het te maken met het feit dat elke post die afgebroken is, afgebroken wordt op het moment dat ik een special character (ë) zou verwachten...? And more importantly, can they be resurrected?
Your diagnosis is correct, it is the special characters. Stupid converter.

Ik zal thuis moeten kijken of en waar ik een backup van de database heb. Daar zou 't nog in moeten staan, maar zoals gezegd, eerst maar eens kijken of ik 't nog heb..
Pages: 1 2
Reference URL's